مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در راستای حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال برای بانوان نمایشگاه مشاغل خانگی از ۱۱ تا ۲۹ اسفند ماه در قزوین برپا شده و غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۱۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 18 February 2019

برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در قزوینبه گزارش تابناک قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در خصوص ضرورت ایجاد اشتغال برای گروه‌های مختلف جامعه گفت: یکی از دغدغه های گروه‌های مختلف جامعه اشتغال است که با کمک دولت و بخش خصوصی باید برای رفع دغدغه های این حوزه اقدام کرد.

بیدخام بیان کرد: توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار، از نیازهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر محسوب می شود که همه باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و به صو رت هدفمند برای اجرای طرح های اشتغال زا همت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی برای اشتغالزایی افزود: در عرصه صنایع دستی ظرفیت های زیادی وجود دارد که در استان نیز قابل شناسایی و بهره برداری است، توجه به صنایع دستی می تواند به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت کشور در اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد و به رونق اقتصادی هم کمک کند.

وی افزود: نمایشگاه مشاغل خانگی در راستای حمایت از کالای ایرانی برپا می‌شود و به منظور حمایت از تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی و صنایع دستی استان قزوین غرفه های نمایشگاه بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بیدخام گفت: نمایشگاه مشاغل خانگی وصنایع دستی از۱۱الی ۲۹ اسفند ماه در قزوین برپا خواهد شد تا توانمندی های بانوان در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده دارند و می تواند فرصتی برای استفاده از ظرفیت اعضای خانواده ها در کمک به تامین معیشت باشد.

وی تصریح کرد: افزایش درآمد، بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی برای اشتغال خانگی، افزایش اعتماد به نقس خانواده‌ها در فراگیری دانش و مهارت تولید و ایجاد اشتغال از دیگر اهدافی است که آن را دنبال می کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در پایان گفت: صنایع دستی در هر منقطه ای بیانگر هویت، اصالت و آداب و رسوم مناطق است و سرمایه ‌گذاری در این عرصه می تواند موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال مردم در مناطق مختلف ‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار