کد خبر: ۷۱۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 17 February 2019

تابناک / رئیس کمیسیون اصل نود گفت: دستوری در مورد خرید خدمت بیمارستان رحیمیان از وزیر بهداشت اخذ کردیم تا خدمات با تعرفه‌های دولتی ارائه شود.

 

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام در کل کشور یکی از ضرورت‌هایی است که در کیسیون اصل ۹۰ به طور جدی بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود افزود: اکنون حدود ۶۰هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که چند مورد آن در استان قزوین قرار دارد.

وی بیان کرد: رویکرد واولویت اصلی مجلس در تدوین بودجه امسال و سال گذشته تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عدم آغاز پروژه جدید است تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و ساماندهی نماییم.

این مسئول ابراز کرد: اگر پروژه جدیدی را آغاز نکنیم بیش از ۱۵ سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌هایی را که روی زمین باقی مانده‌اند را تکمیل نماییم؛ لذا در دستور کار مجلس و قانون بودجه قرار دارد که اولویت را به پروژه‌های نیمه تمام دهند.

استان قزوین از پروژه‌های ملی برخوردار است

محمدی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هم در استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمام پروژه‌های ملی، استانی و کشوری را روی هم تلقی کنیم قزوین از لحاظ ردیف بودجه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تشریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها ممکن است در ردیف بودجه برای استان‌ها لحاظ نشود چون به عنوان پروژه‌های ملی محسوب می‌شوند اما استان‌ها نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال با احداث راه آهن قزوین –رشت؛ بیشترین بهره نصیب استان قزوین شد و برای این پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارهزینه شد در حالی که کل بودجه استان ۳۰۰ میلیارد تومان بود یعنی برای همین یک پروژه ۶ برابرکل بودجه عمرانی استان هزینه شد.

رئیس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: انتقال آب از سد طالقان به قزوین برای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی انجام می‌گیرد که بودجه این پروژه به عنوان پروژه ملی محاسبه شده است.

وی عنوان کرد: دراستان قزوین چندین پروژه ملی نظیر راه الموت شرقی به تنکابن، الموت غربی به رودسر، دوخطه شدن راه آهن قزوین-تهران یا قزوین-زنجان وجود دارد که به طور کلی ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار صرف شده است.

محمدی با اشاره به ۴ پروژه مهم درمانی استان تصریح کرد: ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی در قزوین اکنون آغاز شده و دارای ردیف اعتباری در بودجه کشور است و به سرعت در حال پیشرفت بوده که خیلی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان ما را حل می‌کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: رایزنی‌ها در خصوص بیمارستان ۶۴ تخت خوابی الحاقی آبیک صورت گرفته و مبلغی از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ و اقدامات لازم انجام شده است.

فضاهای درمانی و مراکز بهداشتی استان رو به بهبود است

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه در تقویت فضاهای درمانی و مراکز بهداشتی بخش‌ها و شهرهای مختلف استان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی الوند نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دارای ردیف اعتباری و بودجه است و در شهر محمدیه هم بخش خصوصی و مرکز خیریه وارد شدند و برای ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص مشکل بیمارستان رحیمیان الوند اذعان داشت: ۱۰ روز پیش دستوری در مورد خرید خدمت بیمارستان رحیمیان از وزیر بهداشت اخذ کردیم تا حتما خرید خدمت از آنجا انجام شود تا مردم با تعرفه‌های دولتی کارهای بهداشت و درمان خود را انجام دهند و از سال جدید این بیمارستان تعیین تکلیف خواهد شد.

محمدی در پایان گفت: در سنوات گذشته وضعیت جایگاه بودجه‌ای قزوین به عنوان یک استان برخوردار و همجوار با پایتخت نیز همین بوده و اکنون نسبت به سال‌های گذشته رشد هم کردیم و از ردیف ۳۰ به ۲۷ ارتقاء یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار