مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در ۵ روستای شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 06 February 2019

برگزاری مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری در ۵ روستای بوئین زهرا

به گزارش تابناک قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در مناطق کمتر برخوردار در پنج روستای شاهین تپه، شهرستانک، شارد، رحمت آباد بزرگ و سعیدآباد از توابع شهرستان بوئین زهرا، با نظارت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت استان و با حضور استانهای تهران، قم و البرز و معاونت های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان استان قزوین طی سه روز برگزار می شود.

حسن آصفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در حاشیه این مانور گفت: با توجه به سیاست‌های حمایتی بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اجرای مانور در مناطق کمتر برخوردار و به منظور کمک به نیازمندان در این روستاها، با استقرار پزشکان، جراح و متخصص داخلی، اطفال، زنان و زایمان، طب اورژانس، بیهوشی، پرستار، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط و امدادگر تکنسین دارویی و تکنسین فنی و جمع کثیری از امدادگران از استان‌های قزوین، تهران، البرز و قم به مدت سه روز سعی می شود که بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی روستائیان زحمتکش در طول اجرای مانور مرتفع شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: واحدهای درمانگاهی این تیمها، شامل بخشهای عمومی، تخصصی، مامایی، خدمات پرستاری، داروخانه، تست قند خون و فشار خون، خدمات روانشناسی و بهداشت محیط بوده و برنامه های جامع آموزشی نیز در زمینه های بهداشت محیط، امداد و کمک های اولیه، بهداشت مادر و کودک، تغذیه، بهداشت روانی و... و. ارائه شد.

آصفی در ادامه گفت: همچنین در این برنامه مانور زلزله و اسکان اضطراری با اجرای سناریوی وقوع زلزله برگزار شد تا از میزان آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابله با حوادث احتمالی و افزایش سطح توان نیروهای عمل کننده در مواقع بحران های واقعی مورد آزمایش قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار