نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کارهای جهاد دانشگاهی بخاطر ورود به عرصه عملی ارزشمند شده است.
کد خبر: ۷۱۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 02 February 2019

کارهای جهاد دانشگاهی بخاطر ورود به عرصه عملی ارزشمند شده است

به گزارش  تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در بازدید از دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان قزوین در چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایمان اقشار مختلف مردم بود که با تکیه بر آن به میدان آمده و در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی و مبارزه کردند و وحدت و همدلی مردم ما، وحدتی توحیدی بود و به همین خاطر جانشان را برای یکدیگر فدا می‌کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبری، عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی بود که توانست با روشن‌گری مردم را در مسیر انقلاب قرار داده تا در مقابل کشورهای ظالمی که از رژیم ستمشاهی حمایت می‌کردند، ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به چهارمین عامل پیروزی انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود: به واسطه کنار هم قرار گرفتن این سه عامل، خداوند عامل چهارمی به نام امدادهای غیبی را به یاری ملت ایران فرستاد و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر امدادهای غیبی به یاری ما نمی‌آمد، نمی‌توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم، تأکید کرد: حمله طبس یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی، با پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات نظامی بود اما با امداد غیبی بود که آنها شکست خوردند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: هر دانشی که به صورت تئوری فرا می‌گیریم، وقتی به عرصه عمل می‌آید واقعی می‌شود و درهای بسته را به روی انسان باز می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: روایات به ما می‌گویند اگر انسان به آن چه که می‌داند عمل کند، خداوند دانش و علمی که نمی‌داند را به او می‌آموزد و تفاوت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هم همین است که در کنار کارهای تئوری، به صورت عملی نیز فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید باور کنیم علم منشأ الهی دارد و حضرت علامه حسن‌زاده‌آملی می‌فرمایند علم از ناحیه خدا است و این خداوند است که علم را به انسان می‌دهد و اوست که به انسان می‌آموزد.

وی افزود: در نگاه دینی آموزگار و کتاب، زمینه‌ساز علم هستند و بستر فراگیری علم را به وجود می‌آورند اما علم اینها نیست بلکه علم واقعی، الهامات الهی است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند علم نوری است که خدا در دل هر بنده‌ای که لایق ببیند، قرار می‌دهد و هر کسی در خود لیاقت ایجاد کند خداوند به علم الهی را عنایت می‌کند و باید محیط زندگی و کار خود را پاک نگه داریم تا بتوانیم شایسته دریافت علم الهی باشیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در متون دینی تأکید شده است هر کسی چهل شبانه روز خود را برای خدا خالص کند و از معصیت دور نگه دارد، چشمه‌های حکمت از قلبش به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار