رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ‌گفت: رهبر معظم انقلاب با تدابیری که دارند هرگز اجازه توقف صنعت هسته‌ای را نداده و نمی دهند.
کد خبر: ۷۰۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 30 January 2019

رهبری اجازه توقف صنعت هسته‌ای را ندادند/پویایی صنعت هسته‌ای ایران 

امروز در مراسم ارسال محموله ۳۰ تنی کیک زرد به UCF اصفهان با تشریح عملکرد و دستاوردهای فناوری هسته ای ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ما در بهترین وضعیت از نظر فعالیت های هسته ای هستیم.

وی بیان کرد: در فناوری هسته ای به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده ایم که در حوزه‌های مختلف از جمله اکتشاف، استخراج و تحقیق و توسعه می توانیم بگوییم خودمان به دانش بومی دست یافته‌ایم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تحقیق و توسعه نبود این پیشرفت ها را شاهد نبودیم، افزود: ما در تحقیق و توسعه هیچ محدودیتی نداریم و صنعت هسته‌ای ‌ایران صنعتی پویا و بانشاط است.

صالحی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند برجام به صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران آسیب زده است و این حرف‌ها در حالی به ناحق زده می شود که رهبر معظم انقلاب با تدابیر خود اصلاً اجازه توقف صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ‌را نداده و نمی دهند.

وی بیان کرد: امروز که با شما گفتگو می کنم اکتشافات ۸۰ درصد کشور به پایان رسیده و این افتخاری بزرگ برای کشور است.

صالحی ادامه داد: ما در کنار کشف اورانیوم به عناصر معدنی دیگری نیز دست یافته‌ایم که از جمله آن، ذخایر آهن در استان یزد است و این دستاورد سازمان انرژی اتمی ایران برای سازمان‌های دیگر ‌است که این اکتشاف‌ها و استخراج‌ها با قدرت و قوت تمام به پیش می‌رود.

وی همچنین به انتقال محموله ۳۰  تنی کیک زرد از اردکان به اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: کیک زرد ماده‌ای استراتژیک است که طی فرآیندهای شیمیایی خاص روی کان‌سنگ معادن اورانیوم ساغند تولید و به عنوان ماده اولیه برای تولید گاز UF۶ و در نهایت تولید مجتمع‌های سوخت در تاسیسات فرآوری و تولید میله‌های سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود ‌و مجتمع تولیدی شهید رضایی نژاد اردکان کارخانه بزرگی است که در دو سال گذشته آزمایش‌ها و تست‌های تخصصی را انجام داده و همه معایب آن نیز رفع شده است.

امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران محموله ۳۰ تنی کیک زرد از مجتع شهید رضایی‌نژاد اردکان به UCF اصفهان ارسال شد و در ۲۰ فروردین ماه امسال همزمان با روز انرژی هسته ای نیز یک محموله دیگر به میزان ۱۰ تن ارسال شده بود.

منبع: مهر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار