رحیمیان یک بیمارستان خیریه است؟! آیا بیمارستان‌های خیریه نباید به‌صورت عام المنفعه، غیرانتفاعی و هیئت امنایی مدیریت شوند؟
کد خبر: ۷۰۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 29 January 2019

بیمارستان رحیمیان یا بیمارستان خیریه رحیمیان؟

 

متاسفانه بیمارستان رحیمیان با عنوان خیریه، سال‌هاست تعرفه‌ی خصوصی اعمال می‌کند و با وجود تذکرهای مکرر مراجع ذی‌صلاح، تغییر رویه نداده‌ است.

زمین این بیمارستان توسط شرکت شهر صنعتی به صورت رایگان و به منظور ایجاد مجموعه‌ای خیریه برای درمان شهروندان اختصاص داده شده است تا مردم بتوانند از بیمارستانی با شرایط و تعرفه‌ی خیریه بهره ‌ببرند ،ولی متاسفانه نه تنها تاکنون این موضوع محقق نشده بلکه برخی مسئولان بیمارستان تهدید به تعطیلی بیمارستان درصورت نپذیرفتن شرایطشان می‌کنند، آن هم در شهری که به‌جز رحیمیان، بیمارستان دیگری ندارد و این مسئله جان مردم را تهدید می‌کند.

مالکان، علت تعطیلی احتمالی بیمارستان را کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل و وصول نشدن طلبشان از سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین اعلام و یک اولتیماتوم یک هفته‌ای برای پرداخت مطالبات خود به مسئولان اعلام کردند ، تا تنها بیمارستان الوند را تعطیل کنند.

نکته‌ی جالب و قابل توجه اینجاست که همزمان با اعلام عدم نقدینگی و توان مالی، کنار بیمارستان ساختمانی مشابه ساخته شده است و این سوال مطرح می‌شود که اگر مشکلات اقتصادی تا حد تعطیلی بیمارستان و تهدید جان مردم وجود دارد پس  برپا کردن ساختمان جدید ،توسط مالکان آن هم  با این هزینه های گزاف در کنار بیمارستان چه توجیهی دارد؟!

ماجرا جایی جالب‌تر می‌شود که از این ساختمان بهره‌برداری تجاری صورت می‌گیرد اما طبق اساسنامه بیمارستان صرفاً باید برای اهداف غیر تجاری و غیر سیاسی استفاده شود ولی واقعیت کاملا با اساسنامه در تقابل است.

کلام اصلی اینجاست آیا سوء استفاده از عنوان خیریه برای احداث یک مجموعه درمانی و بهره گیری از این عنوان مقدس برای گرفتن زمین رایگان یا تسهیلات بانکی یا تسریع در اخذ مجوزات و ...  برای منافع مالی و اقتصادی و  دریافت تعرفه آزاد جهت کسب سود برای یک بیمارستان در شهری که قالب مردمانش کارگر هستند یا از طبقات پایین و یا بعضا متوسط، عمل خداپسندانه‌ایست؟!

روی صحبت با هیئت امنا و هیئت مدیره( بهتر است بگوییم مالکان )بیمارستان خیریه رحیمیان است متاسفانه در کشور خلأهای قانونی و بستر های متعددی برای کسب سودهای زیاد از راه های متعدد وجود دارد، لطفاً در صورتی که صلاح می دانید بیمارستان را  خیریه مدیریت کنید و برای کسب درآمد، سلامت مردم الوند و شهرستان البرز را بازیچه قرار ندهید.

کلام بعدی با مدیران محترم دانشگاه علوم پزشکی است؛ مردم الوند و شهرستان البرز لیاقت داشتن یک و تنها یک بیمارستان را دارند، خواهشمند است برای راه‌اندازی بیمارستان الوند تسریع به‌خرج دهید تا مردم فهیم الوند و شهرستان البرز در مواقع ضرور مجبور نباشند به خیریه‌ای مراجعه نمایند که با تعرفه آزاد و منت بسیار از جان خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

 

یادداشت از مهرعلیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار