شهردار ابرکوه با اشاره به نزدیکی ایام نوروز 1398و حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این شهر تاریخی می گوید: برای زیرسازی و آسفالت و تکمیل مسیر برگشت گردشگری گنبد عالی، 20 میلیارد ریال بودجه نیاز است .
کد خبر: ۷۰۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 27 January 2019

سید علیرضا رسولی  افزود: این مسیر از روضه الشهدا تا گنبد عالی هزار و 300 متر طول و 11 متر عرض دارد.
وی افزود : با وجود مشکل اقتصادی و کمبود بودجه تکمیل این طرح در دستور کار است و با تأمین 6.5میلیارد ریال اعتبار اولیه ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد.
شهردار ابرکوه یادآور شد: زیرسازی و آسفالت مسیر رفت گردشگری گنبد عالی پس از هشت ماه تلاش در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید .
وی ادامه داد : این مسیر در ورودی ابرکوه و ابتدای جاده بخش بهمن قرار دارد و در چارچوب تحقق 2 اصل توسعه زیرساخت و گردشگری و مطالعات راهبردی، انجام‌شده است .
رسولی یادآور شد: با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و مشاهیر شهرستان برای معرفی منطقه در سطح استان و ملی تلاش خواهیم کرد.
رسولی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه کشوری است ، تصریح کرد: در این ارتباط برنامه های مختلف فرهنگی از جمله همایش معرفی شهر، راه ‌اندازی وب‌سایت رسمی با رویکرد گردشگری و سرمایه‌گذاری، نشست با مشاهیر و نخبگان انجمن
« منجا» برای رونق و گسترش صنعت گردشگی تاکنون برگزار شد.
شهردار ابرکوه همچنین به گوشه ای از فعالیت های عمرانی در دست اجرا این مجموعه خدمات رسان شهری اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری پنج پروژه تفریحی، فرهنگی و اجتماعی با هزینه‌ای افزون بر 15 میلیارد ریال در دست اجرا دارد .
رسولی با تأکید بر وجود رویکرد فرهنگی در مجموعه تحت مدیریت شهرداری ابرکوه ، ادامه داد: با وجود مشکل اقتصادی و کمبود بودجه ، هم اکنون یک مجموعه کارگاهی به مجموعه‌ فرهنگی تبدیل شد.
شهرستان ابرکوه ، دارای 2 شهر مهردشت و ابرکوه است.
بر پایه اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال های گذشته و با تصویب هیات وزیران 12 شهر و 2 شهرستان به عنوان شهرهای نمونه گردشگری انتخاب شد.
این تعداد شهر از 10 استان انتخاب شد که ابرکوه ، تفت و میبد در استان یزد قرار دارد.
شاخص بودن آثار تاریخی، طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و توسعه خانه‌های بوم گردی محلی و صنایع‌ دستی و مشاغل روستایی ، مبنای انتخاب و معرفی این مناطق به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور بود.
علاوه بر ابرکوه ، تفت و میبد ، شیراز ، لاهیجان، ری، رامسر، دماوند، نیشابور، سرعین، شهمیرزاد، ماهان، بسطام و کاشان از دیگر شهرهای نمونه گردشگری در ایران است.
فراهم کردن زیرساخت های لازم شامل ساخت هتل، مکان های تفریحی، بخش های اقامتی و پذیرایی در مناطق ییلاقی، توجه به آثار و ابنیه تاریخی، طبیعی و بهره گیری مناسب از جاذبه های گردشگری از اقدامات شایسته ای است که باید مسئولان این شهرها تلاش مضاعفی داشته باشند.
وجود جاده طریق الرضا (ع) ، واقع شدن شعبه‌ای از مسیر جاده ابریشم ، قرار گرفتن ابرکوه در مسیر جاده اصلی یزد به شیراز و داشتن آثار تاریخی و طبیعی شاخص نقطه مهم گردشگری داخلی و خارجی ابرکوه است.
ابرکوه 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده دارد که تاکنون 143 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار