یک منبع آگاه گفت که غلامحسین کرباسچی برای اجرای حکم حبس به اوین می‌رود.
کد خبر: ۷۰۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 21 January 2019

Image result for ‫کرباسچی‬‎

 

به گزارش تابناک قزوین، خبری امروز منتشر شد که حکم قطعی یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، امروز به اجرا در آمد.

پیرو این موضوع یک منبع آگاه در ابتدا به ایسنا عنوان کرد که « این خبرصحت ندارد و تا این لحظه او را به زندان نیاورده‌اند» اما دقایقی بعد تایید کرد که کرباسچی برای گذراندن دوران یک سال محکومیت زندان در مسیر اوین است.

همچنین حسین مرعشی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: آقای کرباسچی دقایقی پیش با منزلشان تماس گرفتند و اعلام کردند که صبح امروز از منزل به قصد رفتن به دفتر حزب کارگزاران سازندگی خارج شدند که توسط تعدادی از مامورین به دادسرای اجرای احکام هدایت شدند.

وی ادامه داد: ایشان الان در دادسرای اجرای احکام هستند و احتمالا این حضور برای شروع اجرای حکم محکومیتی است که داشتند.

در همین حال سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی بازداشت موکلش از سوی پلیس امنیت شد.

براساس این گزارش، ۲۴ مردادماه  قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود: حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد و حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد، اما پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

 غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد. احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت: نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار