معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین از اسکان معتادان کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز سرپناه شبانه با مدیریت بهزیستی با توجه به سرد شدن هوا خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 09 January 2019

اسکان معتادان کارتن‌خواب در مراکز سرپناه شبانه با توجه به سرد شدن هوا

 

به گزارش تابناک قزوین، زهرا غلامرضایی بیان کرد: استان قزوین 3 سرپناه شبانه دارد تا معتادان کارتن‌خواب و متجاهر که امکان اسکان کنار خانواده را ندارند، در این مراکز اسکان یابند.

وی عنوان کرد: از این آمار، دو سرپناه شبانه برای مردان در شهرستان‌های قزوین و البرز و یک سرپناه برای زنان در شهرستان قزوین است.

این مسئول اشاره کرد: شرایط گرمخانه با سرپناه شبانه متفاوت است، افرادی که در معرض آسیب هستند، در گرمخانه‌ها پذیرش می‌شوند که مدیریت آن با شهرداری است و معتادان متجاهر در سرپناه شبانه با مدیریت انسانی و تخصصی کارکنان بهزیستی اسکان می‌یابند.

غلام‌رضایی بیان کرد: ظرفیت هر سرپناه شبانه 30 نفر و ساعت پذیرش از 5 بعدازظهر تا 8 صبح است. در روزهای سرد که بارش باران و برف سنگین است، معتادان می‌توانند در سرپناه‌ها اسکان یابند ولی مابقی روزها خدمات فقط در شب ارائه می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: بهزیستی وابسته به اعتبارات کشوری است و بر اساس آن برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت می گیرد، سال گذشته یک مرکز سرپناه شبانه در قزوین وجود داشت که باهمت مسئولین طی سال جاری به 3 مرکز رسید.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در جهت آسیب زدایی منطقه و پناه دادن به معتادان، در هر شهرستان یک مرکز سرپناه شبانه که حداقل نیازمند 200 میلیون تومان است، احداث شود.

غلامرضایی یادآور شد: جامعه هدف ما خیلی فراگیر نیست ولی اگر یک مورد هم باشد ضرورت دارد که برای ساماندهی آن اقدام کنیم.

این مسئول اظهار داشت: معتادانی که در سرپناه شبانه اسکان می‌یابند جهت ساماندهی طبق ماده 16 با اجبار یا ماده 15 با اختیار به مراکز ترک اعتیاد هدایت می‌شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین افزود: نگهداری معتادان در سرپناه شبانه زمان مشخصی ندارد و بیماران از این مراکز توسط دستگاه قضا به آغوش خانواده برگردانده شده و یا به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند.

وی ابراز کرد: در سرپناه شبانه خدمات حمایتی، آموزشی، بهداشتی، یک وعده‌غذای گرم و در صورت نیاز استحمام، البسه گرم و سایر مواردی که بیمار نیاز دارد، ارائه می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: مردم اگر موردی در سطح خیابان دیدند با سامانه 123 اورژانس و یا سامانه 137 شهرداری تماس حاصل کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار