در فروم اقتصادی ایران-هند
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که برای تامین امنیت بر مردم خودمان تکیه داریم، گفت: تحریم‌ها جدید نیستند، ما به همکاری با دوستانمان ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۷۰۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 08 January 2019

 

 

محمد جواد ظریف

 

به گزارش تابناک قزوین، محمد جواد ظریف در سخنانی در نشست فروم اقتصادی ایران-هند گفت: ایران و هند تعامل بلندمدت و بلکه هزار ساله دارند.

وی افزود: حوزه‌های زیادی بین ایران و هند مکمل هم هستند. ایران و هند برای چندین قرن با هم زندگی و همکاری کرده‌اند. ریشه‌های عمیقی برای جوامع تجاری ما وجود دارد. من فکر می‌کنم که اراده سیاسی در دو دولت وجود دارد که می‌تواند بر فایق آمدن بر چالش‌ها کمک کند.

 

ظریف اظهار کرد: یک کشور، یا یک فرد از کشورهای دیگر می‌خواهد که آن کشورها مفاد قطعنامه شورای امنیت در زمینه عادی سازی روابط با ایران را نقض کنند. در آمریکا انقلاب نشده، بلکه یک دولت عوض شده است. این چالشی است که ما با آن مواجهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما اراده سیاسی و اقتصادی داریم که با این چالش مقابله کنیم. کشاورزان شما بخاطر تحمیل‌های (اراده) یک شخص، 38 درصد هزینه بیشتر پرداخت می‌کنند.

وی افزود: فرصت‌ها وسیع هستند. ایران قابل اطمینان‌ترین شریک است. در ایران ما برای تامین امنیت‌مان بر مردم خودمان تکیه داریم. ما برای توسعه علمی و زمینه‌های دیگر بر مردم خود تکیه داریم. این به مفهوم انزواگرایی نیست. ما برای تعامل با شرق و طرف‌های دیگر آمادگی داریم این می‌تواند به شما برای انتخاب شریک کمک کند که کسی به دلایل سیاسی نیاید و فشار وارد کند.
ظریف ادامه داد: ما همچنین به دنبال یافتن مکمل‌ها (در زمینه همکاری اقتصادی) هستیم.

وی اظهار کرد:‌ ما نمایندگان و افراد جوانی در زمینه استارتاپ‌ها و زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، پتروشیمی و همه حوزه‌ها داریم. هیچ کدام از این موارد برای همکاری غیرقانونی نیستند. تلاش برای ایجاد مانع در این زمینه غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: چالش‌ها پشت سرگذاشته خواهند شد و راه‌ها پیدا می شوند. تحریم ها برای ایران جدید نیستند. ما حدود 40 سال است که ذیل تحریم‌های مختلفی بوده‌ایم. ما به بقای خود ادامه خواهیم داد و همکاری با دوستان مان را ادامه خواهیم داد. هند در این زمان و زمان‌های سخت، در کنار ما بوده است و همچنین در زمان‌های بهتر هم خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار