معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۹ هزار مددجوی تحت حمایت، آمادگی خود را برای انجام کار اعلام کردند، که می‌توان زمینه توانمندسازی آنها را با بسترسازی مناسب را فراهم نمود.
کد خبر: ۷۰۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 08 January 2019

۹ هزار مددجو برای اجرای طرح های اشتغال آماده شدند

به گزارش تابناک قزوین، به نقل از کمیته امداد قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در این مورد بیان کرد: کمیته امداد خدمات مختلفی را به نیازمندان و محرومان ارائه می کند، قسمتی از اقدامات کمیته امداد در زمینه اشتغال است و تلاش ما در این مجموعه بسترسازی اشتغال پایدار برای خانواده های تحت حمایت است.

وی افزود: توانمندسازی جامعه هدف از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در حوزه حمایتی است که این امر از گذشته تا امروز مورد توجه بوده و در این چند سال اخیر به صورت ویژه دنبال می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: ۹ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان شناسایی شده اند که توانایی انجام کار را دارند و یا دارای فرزند بیکار هستند.

این مسئول گفت: ایجاد اشتغال برای این خانواده ها موجب توانمندسازی آنها  می شود و به محرومیت زدایی و کاهش افراد تحت حمایت کمک می کند.

دهقانی محمدآبادی اظهار کرد: سیاست کمیته امداد در سطح ملی توانمند سازی اقتصادی خانواده های ولی نعمتان با ایجاد فرصتهای شغلی از طریق پرداخت تسهیلات و کاریابی است و از این رو، در سال ۹۷ مقرر است در استان در بُعد کاریابی با ایجاد 700 شغل برای جامعه هدف  که تاکنون ۷۱ درصد برنامه در این حوزه محقق شده و ۳۸۰ مورد شغل پایدار برای مددجویان فراهم شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به سیاست های تشویقی کمیته امداد یادآور شد: اختصاص بسته های تشویقی به کارفرمایان یکی از سیاست های کمیته امداد است که به منظور توسعه اشتغال و درآمدزایی مددجویان، بسته تشویقی در قالب تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایان اعطا می شود تا آنها نسبت به جذب کارجویان واجد شرایط کمیته امداد اقدام کنند.

وی یادآور شد: اگر کارفرمایی از مددجویان کمیته امداد به عنوان نیروی کار تا سقف پنج نفر استفاده کند ، به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند.

وی اعلام کرد: چنانچه کارفارمایی نیاز به نیروی کار داشته باشد کمیته امداد این آمادگی را دارد با اعلام به این نهاد، افراد واجد شرایط را به آن

نهاد معرفی کرده و یا نیروی مورد نیاز را براساس مهارت مورد نیاز آموزش دهد که در صورت بکارگیری مددجو، ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به کارگیری شده را تا ۲ سال پرداخت می کنیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: اصناف و صاحبان مشاغل نظیر مجتمع خدماتی، دامداری، کارگاه شیرینی پزی و نانوایی ها هم می توانند از این بسته حمایتی برخوردار شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: بسته تشویقی دیگری که کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار دارد مربوط به کاریابی هاست، اگر دفاتر کاریابی، نیرو (مددجویان کمیته امداد) را به شرکت ها معرفی کنند به ازای هر مددجوی به کارگرفته شده، نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار را در همان سال به علاوه یک میلیون ریال به آنها پرداخت می کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار