یک نماینده مجلس:
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 31 December 2018

قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید ۵ درصد تفاوت داشته باشد 

به گزارش تابناک قزوین ،مجید کیان‌پور، با اشاره به قیمت خودرو اظهار کرد: باید همه شرایط را بسنجیم و براساس شرایط واقعی بازار قیمت لحاظ شود. این شوک ارزی و وضعیت اقتصادی و تأثیر آن را ببینیم، نرخ واقعی و پایه ارز و مشکلات قطعه‌سازان را ببینیم و در آخر شرایط را به نفع مصرف‌کننده واقعی درنظر بگیریم، نه واسطه‌ها.

وی با اشاره به بدهی کارخانه‌های خودروساز به قطعه‌سازان ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل صنعت خودروسازی را قطعه‌سازان دارند، بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با چالش اساسی مواجه شده و باید در این راستا دنبال راهکار باشیم.

کیان‌پور با بیان اینکه دلیلی ندارد خودرو در بازار یک قیمت داشته باشد و دستوری برای آن قیمت دیگری اعلام شود، اضافه کرد: بر مبنای پایه پولی کشور و تغییراتی که در آن شکل گرفته، نرخ واقعی ارز که خودروسازان از آن استفاده می‌کنند و با توجه به شرایط بازار باید در خصوص قیمت خودرو تصمیم‌گیری شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر هم قرار است سودی داشته باشد باید به نفع مصرف‌کننده واقعی و خودروسازها باشد.

وی افزود: قیمت بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد و نمی‌شود بازار انحراف شدید در بحث قیمت داشته باشد.

کیان‌پور بیان کرد: دولت باید با تیم کارشناسی قوی در کارگروه‌های مختلف این موضوع را بررسی کند و متناسب با ارزی که به خودروسازان می‌دهد ارزش خودرو را در بازارهای جهانی ببیند و همچنین فکری به حال قطعه‌سازان کنند که این صنعت به فعالیت ادامه دهد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار