تابناک قزوین گزارش می‌دهد؛ در راستای حماسه 9 دی خبرنگار اجتماعی تابناک قزوین از سطح برگزاری راهپیمایی در قزوین با شرکت کنندگان این مراسم گفت و گو می‌کند.
کد خبر: ۶۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 30 December 2018

علت حضور مردم در راهپیمایی 9 دی

تابناک قزوین گزارش می‌دهد؛ در راستای حماسه 9 دی خبرنگار اجتماعی تابناک قزوین از سطح برگزاری راهپیمایی در قزوین در مصاحبه با شرکت کنندگان این مراسم گفت و گو می‌کند.

 

علت شرکت شما در این راهپیمایی چه بود؟

در پاسخ به این سوال پدری می گفت:دی ماه سال ۸۸ بود که حضور میلیونی مردم که مثل همیشه پشت انقلاب بودند و در لحظات حساس به ندای رهبر لبیک گفتند و با حضورشان تمام توطئه‌های دشمنانی را که برای نابودی انقلاب صف بسته بودند نافرجام کردند و طومار شان را در هم پیچیدند، ما هر سال هم دائما برای  تجدید بیعت در این راهپیمایی شرکت می کنیم.

در این مراسم خانمی شرکت کرده بود که برادش مفقودالاثر بود و از دلیلش برای شرکت در راهپیمایی می‌گفت: من به خاطر شهدا در راهپیمایی شرکت می کنم برادر من ۳۹ سال است که مفقودالاثر است و ما هیچ وقت در خانه نمی مانیم و همیشه در صحنه حاضر خواهیم بود امیدواریم که همه دشمنان ملت ایران نابود شوند.

افسری که در عبور و مرور خودروها را راهنمایی میکرد تا راحت تر و سریعتر به مقصد برسند هم نظرش این بود: بسیار عالی بود مردم با حضورشان مشت شان را بر دهان آمریکا و اسرائیل کوباندند و خودشان را نشان دادند که واقعا یک ایرانی هستند و پیرو رهبر انقلاب، من خودم خادم ملت و مردم هستم  و واقعاً به عشق رهبر و مردم صادقانه خدمت می کنم و امیدوارم که سالیان سال این مردم به پای هم و برای هم بمانند و شاهد رشد روزافزون کشور باشیم.

دانشجویی معتقد بود: برای این شرکت میکنم که ثابت کنم پشت کشورم در هر شرایطی هستم.

دبیری عقیده داشت: چون جمهوری اسلامی برای خودم است، متعلق به من است و همیشه از آن حمایت خواهم کرد و در برابر کسانی که بخواهند سنگ اندازی کنند، می‌ایستم.

علت حضور مردم در راهپیمایی 9 دی

 

آیا تحریم‌ها بر حضور مردم در راهپیمایی تاثیر گذاشته است؟

جانباز گرانقدری می‌گفت: ایران در این چهل سال هیچ وقت بدون تحریم نبوده است یعنی از سال ۵۷ به بعد ما همین طور در تحریم بودیم و فقط شدت و نوع تحریم متفاوت بوده است، طبیعتا این تحریم‌ها باعث مواجه شدن کشور با مشکلاتی شده است ولی الحمدالله به لطف خدا همین هاهم  باعث شده است که کشور قوی تر و پایدارتر و پابرجا تر شود.

مادر زحمت کشی هم می‌گفت: من برای خرید مایحتاج خود در این شرایط با قیمت های بالا مشکلاتی دارم و حقوق بازنشستگی همسرم پایین است ولی من همچنان ایستاده ام، خود مردم باید دست در دست هم بدهیم و برای جمهوری اسلامی و ایرانمان بایستیم و با هم متحد باشیم.

 

راهپیمایی امسال را در قزوین چگونه دیدید؟

- الحمدلله مثل سالهای گذشته خوب بود، با توجه به سردی هوا و وسط هفته بودن این روز که مردم عموماً سر کار هستند با این حال مشارکت مردم باز هم در سطح خوبی بود و همه یک‌صدا و پرشور بودند.

- بسیار عای بود و مردم همبستگی و اتحادشان را همچنان به رخ دشمنانشان کشیدند.

- استان قزوین در دی‌ماه 88 هم حماسه بزرگی خلق کرد و امروز هم حماسه آفرین خواهد بود.

 

مردم اما خواسته‌هایی هم از مسئولان داشتند:

 

_ خواسته من از مسئولین کشور اشتغال جوانان است، دوست دارم همه فرزندانمان، دخترانمان و پسرانمان شغل داشته باشند و نگرانی برای آینده خود نداشته باشند.

_ ما از دولت که رئیس اجرائی کشور است خواستاریم که به وضع کشور رسیدگی بیشتری داشته باشند.

_ بیشترین فشار روی مردم و قشر کارمند است و ما از مدیران ما انتظار داریم که در این شرایط بر وزن کشور مدیریت بیشتری داشته باشد.

با این حال مردم یکصدا در حمایت از کشور و هموطنان در صحنه حضور پیدا کردن و جمیعا اتفاق نظر داشتند که با همبستگی و اتحاد می‌توان در همه شرایط سربلند بود.

گزارش از زهرا مهرعلیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار