فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ میزان نرخ بیکاری نسبت به استان وضعیت بهتری دارد، گفت: یکی از دلایل آن استقبال جوانان از مشاغل سنتی است که باید به صاحبان این گونه مشاغل تسهیلات ارایه شود.
کد خبر: ۶۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴ 27 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ مجید صفری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان دماوند که با حضور اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سهمیه اشتغال، امسال 132 هزار فرصت شغل ثابت در استان ایجاد می شود که از این تعداد حدود 4500 سهیمه شغلی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات به دماوند اختصاص دارد؛ تحقق این مهم منوط به همکاری مسئولان و فراهم شدن زیرساخت ها است.
صفری یکی از موضوعات مهم در ایجاد و حفظ شغل را توجه به مهارت آموزی دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر کسب مهارک کافی در توسعه مشاغل، حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات نیز می تواند، شرایط اشتغال جوانان را فراهم کند.
همچنین علی مشهدی عباسی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 166 پرونده در سامانه کارا ثبت شده که 58 طرح به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی‌ شد که مبلغ آن بیش از 6 میلیارد تومان است.
وی یکی از مشکلات کنونی در این بخش را بسته بودن سامانه کارا اشاره کرد و افزود: علاوه بر عدم امکان ثبت در سامانه، افرادی که در سنوات گذشته در بنگاه های زود بازده تسهیلات دریافت کرده بودند امکان دریافت تسهیلات در این سامانه برای آن ها وجود ندارد. 
این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 1430 نفر جوینده کار در اداره کار ثبت نام کردند که 579 نفر مشغول به کار و 773 فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شد؛ همچنین 232 مورد کاریابی توسط بخش خصوصی انجام شد.
مشهدی عباسی همچنین تاکید کرد: بکارگیری اتباع غیر مجاز و همچنین اجاره منزل به آنان جرم محسوب شده و کارفرما جریمه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار