مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: مردم کشورمان امسال با عشق و ارادت وصف ناپذیر به سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیش از 704 میلیارد تومان به موکب های اربعین کمک کردند.
کد خبر: ۶۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 26 December 2018

به گزارش تابناک قم، امیر مرادی در نشست مدیران موکب های اربعین حسینی(ع)، در قم افزود: در ایام پیاده روی اربعین، با وجود همه مشکلات اقتصادی در کشورمان، بیش از 70 میلیون پرس غذا در موکب ها بین زائران توزیع شد.

وی مهمترین پیام پیاده روی عظیم اربعین به جهانیان را پیام وحدت و اقتدار دانست و گفت: دشمنان با توطئه ایران هراسی به دنبال ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق هستند، از این رو برپایی موکب ها در کشور عراق، همه ساله باید کاملا هماهنگ با موکب های عراقی باشد.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه موکب ها و هیات ها در این ایام با همه عشق و ایثار و بصیرت به زائران و عزاداران خدمتگزاری می کردند، اظهار داشت: شاخص های ارزیابی در حوزه های فرهنگی و امنیتی در ستاد اربعین بسیار مناسب است.

وی بر ضرورت فراهم آوردن همه زیرساخت ها برای خدمات رسانی هرچه بهتر و شایسته تر به زائران حسینی در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، بزرگراه مهران ـ نجف و راه آهن بصره ـ شلمچه احداث خواهد شد.

مرادی با اشاره به اختصاص اماکن دائمی اسکان و پذیرایی برای هرکدام از استانهای کشور در مهران و ایلام، خاطرنشان کرد: باید با تجمیع موکب ها به ویژه در شهر مقدس قم، موکب های توانمندی ایجاد کنیم که کیفیت خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیمی از زائران حسینی در ایام اربعین، بانوان هستند، ضرورت برنامه ریزی مناسب و ایجاد موکب هایی ویژه بانوان را مورد توجه قرار داد.

مرادی گفت: طی قراردادی با بیمارستانهای عراق، هیچ هزینه ای از بیماران ایرانی در ایام اربعین اخذ نمی شود.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به ناهماهنگی بوجود آمده در مساله ارز در کشور عراق، تصریح کرد: متاسفانه تصمیم دادن دینار عراق به زائران در کشور عراق، ناگهانی بود که به دلیل آماده نبودن زیرساخت های لازم در آن کشور، مشکلاتی برای زائران بوجود آورد.

نشست مدیران موکب های اربعین حسینی(ع) با حضور یونس عالی پور معاون امور زائرین استانداری قم و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و مسئولان و فعالان ستاد اربعین در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار