رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین وضعیت ایمنی و تجهیزات برخی از ادارات دولتی و بیمارستان های این شهر را نا مطلوب دانست و گفت: اماکن یاد شده ممکن است در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه با مشکل روبرو شوند.
کد خبر: ۶۹۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 19 December 2018

مجتبی منتظری  گفت : متاسفانه برخی از ساختمان های دولتی، مراکز آموزشی و حتی بیمارستان های قزوین که از مراکز حیاتی  به شمار می روند در زمینه ایجاد امکانات و تجهیزات ایمنی هنگام مقابله با آتش سوزی با کمبود وسایل ایمنی روبرو هستند که به رغم توصیه و تاکید کارشناسان ما، هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده اند.
وی با اشاره به اینکه سازندگان بخش خصوصی همکاری بهتری در زمینه رعایت نکات ایمنی با ما دارند افزود: رعایت این مساله در حوزه فعالیت های بخش دولتی متاسفانه دیده نمی شود و علی رغم تاکیدات ما، موارد مختلفی از جمله کاهش بودجه را مطرح می کنند.
منتظری با بیان اینکه شهروندان هنگام مراجعه به برخی اماکن مانند مراکز آموزشی و پزشکی، آنجا را مکانی امن برای خود می دانند، عنوان کرد : حساسیت های موجود در چنین مراکزی ایجاب می کند تا مدیران بخش ها ی دولتی توجه بیشتری در خصوص ایجاد تجهیزات و امکانات اطفای حریق در آن به عمل آورند.
این مسئول سازمان آتش نشانی ،شهرداری قزوین را به لحاظ داشتن امکانات، تجهیزات و ارایه آموزش جزو پنج سازمان آتش نشانی برتر کشور دانست و اضافه کرد: با وجود آنکه کارشناسان ما برای برگزاری دوره های آموزشی به سایر استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویر احمد، زنجان و گیلان نیز اعزام می شوند اما انجام این دوره ها در استان، به خصوص از سوی بخش دولتی با استقبال روبرو نمی شود.

وی در ادامه بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان های قزوین را به لحاظ برخورداری از سامانه های اطفا و مقابله با آتش را نامطلوب شمرد و گفت: این مساله در بیمارستان ها و مراکز قدیمی بیشتر به چشم می خورد که باید از سوی مدیران دستگاه های یاد شده تمهیدات لازم اندیشیده شود. 
منتظری تاکید کرد: برای ارتقای سطح سلامت و ایمنی بیماران و کارکنان بیمارستان ها و شهروندان باید ضوابط ایمنی به طور کامل در نظر گرفته شود زیرا هر نوع بی توجهی به چنین مسایلی خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد دارد.
او در پایان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی را از اولویت های سازمان آتش نشانی دانست و تصریح کرد: ایمنی همواره یکی از مطالبات شهروندان بوده و در انجام آن همه دستگاه ها باید تلاش کافی به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار