کمیته امداد امام استان و دفتر امور روستایی استانداری برای گسترش خدمات متوازن وکاهش محرومیت در مناطق روستایی تفاهم نامه مشترک امضا کردند با امضای این تفاهم نامه انتظار می رود روند ارائه خدمات در مناطق روستایی به لحاظ کمی و کیفی رشد بیشتری پیدا کند تا شاهد ارتقای سطح معیشت و زندگی مددجویان روستایی باشیم.
کد خبر: ۶۹۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 17 December 2018

تفاهم نامه امور روستایی استانداری قزوین و کمیته امداد

به گزارش تابناک قزوین،در این تفاهم نامه که به امضای مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداداستان قزوین و اکرم نجفی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین رسید، بر ضرورت تعمیق و گسترش خدمات متوازن و توسعه همکاری‌ها برای کاهش محرومیت در مناطق روستایی با رویکرد سلامت و توانمندسازی خانواده‌های محروم تاکید شده است.

در همین راستا، مجید مومنی مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: همکاری در طرح محسنین، اطعام و افطاری مددجویان و ایتام، بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران به‌عنوان روسای شورای زکات روستاها، گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری به ویژه فریضه زکات، تکمیل پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه با وجوه زکات و بودجه دهیاری‌ها درزمینه آبادانی روستا‌ها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مومنی افزود:همکاری در دادن بسته‌های فرهنگی به مددجویان روستایی، اجرای طرح‌های اشتغال در روستاها، اختصاص مکان برای ایجاد بازارچه خدماتی و احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت فاقد مسکن (در قالب ضوابط دهیاری‌ها)، اعزام خانواده‌های نیازمند تحت حمایت به اردو‌های زیارتی عتبات عالیات،  از دیگرمفاد این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: در حاضر ۵۵ درصد از مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.در شش ماهه نخست سال جاری ۹۰۰ خانوار روستایی استان از بیمه بهره مند شده اند و ۴۱ واحد مسکونی روستایی نیز برای مددجویان احداث و یا خریداری شده است.

اکرم نجفی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین نیز بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات شایسته ای را به مددجویان و نیازمندان داشته است.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه انتظار می رود روند ارائه خدمات در مناطق روستایی به لحاظ کمی و کیفی رشد بیشتری پیدا کند تا شاهد ارتقای سطح معیشت و زندگی مددجویان روستایی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار