دادستان قزوین:
هرچقدر نهاد آموزش و پرورش ارتقاء یابد و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به لحاظ فرهنگی داشته باشد جامعه در آینده از حیث جرائم و آسیب های اجتماعی هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد بنابرین ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
کد خبر: ۶۹۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 12 December 2018

 

به گزارش تابناک قزوین، محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین،گفت: رشد و توسعه پایدار کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص وابسته است و پیشرفت همه ‌جانبه نیازمند توسعه سرمایه انسانی است و براین اساس آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور نقش اصلی را ایفا می‌کند.

قاسمی، افزود: نباید از نقش فرهنگ سازی آموزش و پروش در جامعه غافل شویم زیرا یکی از وظایف این نهاد ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی است و در مواردی ازجمله: آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی، صرفه جویی، حفظ منابع طبیعی، مصرف صحیح، کسب در آمد حلال، ، استفاده از کالاهای داخلی و …می‌تواند راه و روش صحیح را به دانش آموزان آموزش دهد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار، می تواند تسهیل‌گر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: در مدارس باید به دانش آموزان شیوه روبه‌رویی با واقعیت‌های جامعه،شیوه صحیح زندگی در اجتماع و رویارویی با واقعیت ها نیز آموزش داده شود.اگر در مدارس فقط به آموزش کلیشه ای صرف پرداخته شود قطعا به هدف اصلی خود که تربیت نسل آینده است دست نخواهد یافت.

 

دادستان مرکز استان ادامه داد: هرچقدر نهاد آموزش و پرورش ارتقاء یابد و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به لحاظ فرهنگی داشته باشد جامعه در آینده از حیث جرائم و آسیب های اجتماعی هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد بنابرین ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش باید مورد توجه دولت قرار گیرد و شاید بسیاری از جرائمی که در سطح جامعه مشاهده می شود نتیجه خلاء یک فرهنگ سازی و تربیت درست و دقیق باشد.  

وی اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب،همانطور که امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه ها است، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی باید رویکرد اصلی آموزش و پرورش نیز باشد.

دادستان قزوین در پایان از آمادگی دستگاه قضایی برای هم افزایی با آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد وافزود: امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام های موثری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار