سردارمحمودی :برخورد صرف پلیس با جرم سرقت و دستگیری سارقان پاک کردن صورت مسئله است و مسئول سازی سازمان ها می تواند این نقیصه را جبران کند.امروزه کنترل پیش نگر، هدف پلیس در رویکرد اجتماعی در مقابله با جرایم است و این کار نیازمند کنترل های پیش نگر از سمت سازمان هایی است که می توانند در کاهش سرقت نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۶۸۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 09 December 2018

کنترل پیش نگر، لازمه کاهش سرقت در استان

به گزارش تابناک قزوین، سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان، شب گذشته در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت بیان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه سرقت و کنترل جرایم شاخص تاکید بر مسئول سازی سازمان ها در این زمینه است.

وی اظهار کرد: امروزه کنترل پیش نگر، هدف پلیس در رویکرد اجتماعی در مقابله با جرایم است و این کار نیازمند کنترل های پیش نگر از سمت سازمان هایی است که می توانند در کاهش سرقت نقش آفرینی کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس متولی نظم و امنیت در جامعه است،عنوان کرد: پلیس نباید جوابگوی مسئولیت سازمان ها ونهادها در سرقت باشد و سازمان ها لازم است سهم خود را در همکاری با پلیس ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: برخورد صرف پلیس با جرم سرقت و دستگیری سارقان پاک کردن صورت مسئله است و مسئول سازی سازمان ها می تواند این نقیصه را جبران کند تا نه تنها سرقت بلکه سایر جرایم نیز به سمت پلیس سرریز نشود.

سردارمحمودی با تاکید بر نقش رسانه ها در تولید امنیت اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش شهرنشینی و تنوع و پیچیدگی جرایم، فرهنگ سازی، توانمندسازی افراد جامعه، نهادینه کردن تعامل و همکاری مردم با پلیس جزء رسالت های مهم رسانه است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پلیس در چارچوب قانون نسبت به انجام اقدامات مناسب از جمله آگاه سازی، اطلاع رسانی و تعامل با مردم و سازمان های مردم نهاد و آموزش وپرورش در پیشگیری از وقوع جرم اهتمام دارد و تعیین سهم دستگاه ها و حمایت آنها در ابعاد مختلف می تواند در تولید امنیت بالا و ایجاد بسترهای لازم برای پیشرفت جامعه موثر باشند.

وی آموزش همگانی و ارتقاء آگاهی  شهروندان را از اقدامات کنترلی پیش نگر پلیس لازم دانست و تصریح کرد: باید سطح آگاهی شهروندان را با نیازسنجی های آموزشی، شناسایی محلات جرم خیز و استفاده از کارشناسان ارتقاء داده و آنان را در حفظ و تامین امنیت با پلیس همراه سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار