با رد دخالت مستقیم محمد بن سلمان در قتل خاشقجی؛
وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست «جی ۲۰» و به رغم تشدید خشم و انزجار عمومی از اقدامات پادشاهی سعودی قول داد که آمریکا به حمایت خود از عملیات نظامی عربستان در یمن ادامه می دهد.
کد خبر: ۶۸۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 02 December 2018

پمپئو: آمریکا به حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در یمن ادامه می دهد!

به گزارش تابناک قزوین به نقل از کانال خبری آسیا، «مایک پمپئو» روز شنبه (یکم دسامبر/دهم آذرماه) در حاشیه نشست «جی ۲۰» در شهر بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین قول داد که آمریکا به حمایت و پشتیبانی خود از عملیات نظامی عربستان در یمن ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا به رغم تصدیق بحران انسانی موجود در یمن و تهدید فزاینده گرسنگی و قحطی برای میلیونها انسان بی گناه در این کشور، در اظهاراتی مضحک گفت که واشنگتن و ریاض در حال کمک رسانی به یمن هستند!

وی همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان در مورد کمک نظامی به ائتلاف تحت رهبری سعودی گفت که واشنگتن قصد دارد به برنامه کنونی خود ادامه دهد.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با ارائه قطعنامه ای خواستار قطع کمکهای نظامی آمریکا به عربستان در جنگ یمن شد.

مایک پمپئو همچنین روز شنبه در مصاحبه ای اختصاصی با «وولف بلیتزر» گزارشگر سی ان ان بار دیگر با ادعای اینکه هیچگونه شواهد قطعی دال بر ارتباط مستقیم میان «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی وجود ندارد، گفت که وی تمام بخشهای گزارش اطلاعاتی را که در اختیار دولت آمریکا است، خوانده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود که با خواندن این گزارش و تحلیل، به این نتیجه رسیده که هیچگونه شواهد قطعی دال بر ارتباط میان محمد بن سلمان و قتل جمال خاشقجی وجود ندارد. پمپئو تأکید کرد: «این ادعا دقیق و درست است، این ادعایی مهم است و این ادعایی است که ما امروز آن را بطور عمومی اعلام خواهیم کرد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار