دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با عوامل و افراد مخرب و آلاینده کننده محیط زیست در استان قزوین قاطعانه برخورد می کنیم تا منافع عمومی آسیب نبیند.
کد خبر: ۶۸۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 01 December 2018

دادستانی قزوین با عوامل مخرب و آلاینده محیط زیست برخورد می کند

به گزارش تابناک قزوین،حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین روز شنبه با محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین دیدار و گفتگو کرد.

محمد قاسمی در این دیدار با اشاره به اهمیت حفاظت از  محیط زیست و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی اظهار کرد: باید اقدامات لازم در راستای توسعه پایدار انجام شده و داشتن پیوست زیست محیطی در همه طرحها، شناسایی و کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده و مخرب و اثرگذار بر محیط زیست با جدیت پیگیری و تاکید شود.

وی یادآورشد: مناطق تحت مدیریت محیط زیست، ارزشهای تنوع زیستی استان و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی هستند که می بایست با اطلاع رسانی و آگاهی بخش عمومی برای حفاظت از این ذخایر ارزشمند بیش از گذشته برای تبیین مسئولیت آحاد جامعه در قبال حفاظت محیط زیست اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلایندگی آن باید همه سازمانها و دستگاههای مسئول مشارکت کنند و انتظار داریم موارد و ا ۶ فرادی که مشمول قصور در انجام وظایف قانونی و یا اجرا نشدن مقررات و الزامات قانونی محیط زیست هستند به دستگاه قضا معذرفی شوند تا مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گزارشی از اقدامات اجرایی و برنامه های عملیاتی حفاظت محیط زیست استان و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه پسماندها و منابع آلاینده محیط زیست ارائه کرد.

وی از حمایت دستگاه قضایی در اجرای قوانین و مقررات محیط زیست و برخورد جدی با عوامل و متخلفینی که باعث تخریب و آلودگی محیط زیست شده اند، تقدیر کرد.

پسندیده با ابراز خرسندی از توجه ویژه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، به موضوعات محیط زیست افزود: پیشنهاد می کنیم نشست مشترکی با حضور همکاران و قضات دستگاه اجرایی در استان قزوین به منظور آموزش ضابطین خاص حفاظت محیط زیست و تبادل نظر در خصوص آخرین مقررات و اصلاحات انجامی در ضوابط و مقررات قانونی حفاظت محیط زیست، برخورد با عامل آلاینده و مخرب محیط زیست برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار