هشت درصد این موارد مربوط به شوهر آزاری است که عمده آن مربوط به بحث خیانت است و بیش از 92 درصد تماس ها مربوط به خانم ها و زن آزاری بوده است که عمده آن کتک و توهین به زن است.
کد خبر: ۶۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 28 November 2018

ایرنا، سعید آرام روز چهارشنبه در همایش سلامت زنان، سلامت خانواده و سلامت جامعه که با هدف نه به خشونت علیه زنان در ساری برگزار شد، افزود: بیش از 44 درصد خشونت ها مربوط به غفلت و بی توجهی ، 21درصد آزار روحی و روانی و چهار درصد آزار جنسی بوده که این حوادث بین گروه سنی 30 تا 39 سال و سپس 20 تا 29 سال بیشتر اتفاق افتاده است.
وی همچنین اعلام کرد که هشت درصد این موارد مربوط به شوهر آزاری است که عمده آن مربوط به بحث خیانت است و بیش از 92 درصد تماس ها مربوط به خانم ها و زن آزاری بوده است که عمده آن کتک و توهین به زن است.
آرام به ارایه آماری از فعالیت های اورژانس اجتماعی استان در ارتباط با زنان پرداخت و گفت: در هشت ماه اول سال 97 بیش از 600 مورد تماس و ارتباط با مرکز اورژانس اجتماعی در حوزه همسر آزاری برقرار شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: خشونت علیه زنان هم در فرهنگ ایرانی و هم در اعتقادات دینی و مذهبی امری نا پسند و محکوم شده است، زیرا خشونت فقط جنبه فیزیکی بدنی ندارد و ممکن است ابعاد مختلفی داشته باشد.
آرام با بیان اینکه متاسفانه خشونت علیه زنان فراگیر است، گفت: امروزه آزار جنسی،توهین و مسائل روانی که همه این موضوعات نمونه هایی از خشونت است متاسفانه در جامعه ما رخ می دهد.
او همچنین تاکید کرد که مهم ترین بخش خشونت علیه زنان از سوی شریک زندگی شان می باشد که در همه جا دنیا وجود دارد و هر فرهنگی در هر جامعه ای شکلی از خشونت علیه زنان را در دل خود دارد.
مدیرکل بهزیستی مازندران خشونت علیه زنان را دارای پیامدهای گسترده تری نسبت به پیامدهای محلی عنوان کرد و افزود: نگاه خشونت علیه زنان باید فراتر از مسائل جسمی باشد و به موضوعات روحی و روانی هم توجه شود آن چیزی که مورد تاکید باید قرار بگیرد و از کنار آن ساده نگذشت و به جای آنکه به اصل موضوع بپردازیم بحث توانمندسازی زنان است.
این همایش صبح امروز چهارشنبه با حضور اعضای کلینیک های روانشناختی مازندران برگزار شد که هدف از این همایش آگاهی سازی و ارتقای مطالبات زنان نسبت به امنیت خود بود.
همچنین در این همایش مسائلی همچون خدمات خصوصی برای خدمات گیری زنان و فرزندان آنها، بررسی و خدمات مددکاری اجتماعی با موضوعات فعالیت کاهش بحران، برنامه های توسعه شغلی، حمایت و بازتوانی و آموزش مهارت های زندگی مورد بحث و آموزش قرار گرفت.
همچنین حوزه ها و تنوع ارائه خدمات بهزیستی از جمله خانه های امن و خدمات مشاوره ای و همچنین تشریح قوانین حمایت از زنان در مقابل خشونت در این نشست تبیین شد.
این همایش با حضور مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور و مدیران استانی و شهرستانی همراه با مشاوران حوزه آسیب های اجتماعی برگزار شد.
گفتنی است که در استان مازندران 110 مرکز اورژانس اجتماعی فعال و 18 دستگاه اورژانس اجتماعی سیار در استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار