رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری قزوین گفت: تقویت بنیه اعتقادی و دینی افراد و رجوع به دستورات قرآن، کلید کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه به شمار می رود.
کد خبر: ۶۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 27 November 2018

تقویت بنیه اعتقادی کلید کاهش جرایم در جامعه است

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی دوشنبه شب در سی و دومین نشست هفتگی نهضت همگانی آموزش حقوق که به مناسبت هفته بسیج در مسجد الغدیر قزوین برگزار شد با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا احقاق حق و تحقق عدالت است، افزود: این دستگاه به تنهایی نمی تواند مسایل و مشکلات اجتماعی و جرایم جامعه را کاهش دهد و اقدامات آن به تنهایی کافی نیست بلکه این کار به تقویت بعد اعتقادی و دینی متکی است.

 
رئیس کل دادگستری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده های خود در ماه های اخیر سربلند ظاهر شد، ادامه داد: دشمن همواره در پی اختلاف افکنی در بین جامعه ما بوده و برای ما دندان تیز کرده و از همه راه ها از جمله فشار اقتصادی ورود پیدا می کند اما در این راه نباید عده ای فریب دشمن را بخورند.


وی با بیان اینکه حق بشر زندگی در آرامش و آسایش است و این مهم باید تامین شود، تصریح کرد: همه آحاد جامعه خواستار برخورداری از یک زندگی با کم ترین آسیب های اجتماعی و همچنین رعایت عدالت هستند.


این مسئول قضایی در ادامه با اشاره به اینکه آرامش به ابعاد روحی انسان ها بازگشته و این موضوع به حقیقت ذات بشر مربوط است، افزود: در اصل ایمان صالح است که می تواند انسان را به آرامش واقعی برساند و با کاهش آسیب های اجتماعی به تنهایی نمی توان آرامش را در دل و روح انسان ها به طور تمام و کمال جاری ساخت.


به گفته حجت الاسلام قدرتی، غرب و آمریکا که در حوزه اقتصاد و رفاهیات در اوج قرار دارند به طور طبیعی باید خبری از جرم در آن نباشد اما مشاهده می کنیم که بزرگترین زندان ها و جمعیت زندانی جهان در این کشورها قرار دارد و فجیع ترین جنایت های را نیز می توان در آن مشاهده کرد.


رئیس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه به گفته ائمه (ع) مردم، مسلمان و غیرمسلمان به سه اصل امنیت، عدالت و رفاه نیازمند هستند، ادامه داد: تجربه نشان می دهد بشر در زمینه کسب رفاه، راه را بی راهه رفته و نمی توان همه آسایش و آرامش در زندگی یک فرد را تنها به این زمینه خلاصه کرد.


وی با بیان اینکه اسلام، به ویژه در مذهب شیعه به خوبی راه سعادتمندی برای افراد را نشان داده و در زمینه  مسائل مختلف یک مساوات و منطق عالی را شاهد هستیم، افزود: شیعه از یک هویت و بصیرت خاص و درک نسبت به تمام بشریت برخوردار بوده به نوعی که قواعد و دستورات آن ما را به یک آرامش و آسایش واقعی و حقیقی می رساند.


رئیس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: بنابراین ما باید هم به نیازهای جسمانی و هم نیازهای روحی و روانی شهروندان پاسخ دهیم تا جامعه به سمت تعالی بیشتر پیش برود.


وی اضافه کرد: آخرین نسخه هدایت و شفا بخش برای انسان را باید اسلام و قرآن بدانیم که با پیروی از دستورات آن به همه این نیازها پاسخ داده می شود.


رئیس کل دادگستری قزوین یادآور شد: اسلام و قرآن نسخه ای بی بدیل برای هدایت بشر هستند و اگر انسان ها خواستار رسیدن به رفاه، آرامش، آسایش و سعادتمندی واقعی هستند باید به این 2 مساله اتکا کنند. 


 قدرتی با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا در جامعه ما که اسلامی و شیعی است با مسایل، مشکلات و آسیب های اجتماعی مختلف روبرو هستیم، افزود: باید ببنیم فعالیت های ما از جمله در حوزه فرهنگ، افتصاد و سیاست تا چه تا با قرآن و دستورات دینی همگرایی و هماهنگی دارد.


این مسئول قضایی تاکید کرد: بدون شک با نقطه ایده آلی که مورد توجه و تاکید قرآن کریم است فاصله زیاد داریم و باید این فاصله را کاهش دهیم تا شاهد کاهش مسایل و مشکلات در کشور خود باشیم.


وی ضمن تبریک هفته بسیج، تصریح کرد : بسیج ظرفیتی عظیم برای دفاع از آرمان و ارزش های اسلامی است اما چرا با وجود این ظرفیت هنوز با مشکلات زیادی مواجه هستیم، به این دلیل است که شعار خوب می دهیم اما در عمل تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.


قدرتی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ بسیجی در همه ابعاد جامعه حکمفرما شود افزود: باید ببینیم آیا در مناسبات و تعاملات موجود، به خصوص در دستگاه ها فرهنگ بسیجی حاکم است یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار