سرپرست مدیریت بحران استان قزوین:
سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در پی وقوع زلزله در کرمانشاه، امدادگران استان در صورت اعلام نیاز برای کمک رسانی به حادثه دیدگان به این استان اعزام می شوند.
کد خبر: ۶۸۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 26 November 2018

مانور زنگ ایمنی در مدارس استان قزوین اجرا می شود

به گزارش تابناک قزوین، امدادگران جمعیت هلال احمر قزوین مستقر در تمامی پایگاه ها و همچنین تیم های عملیاتی ویژه در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه به حالت آماده باش کامل درآمده اند.


قدرت اله مهدیخانی در این باره اظهار کرد: این زلزله در بخش های از استان قزوین از جمله آوج و آبگرم و حتی ضیاء آباد نیز احساس شده است.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: این زلزله هیچ گونه خسارت مالی و جانی در استان در پی نداشته است.


ساعت 20 و هفت دقیقه امشب (یکشنبه) زلزله به قدرت 6.4 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین شهرستان سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه را لرزاند.


21 آبان ماه سال گذشته در این ایام زلزله ای با قدرت بالاتر این منطقه را لرزاند که در پی آن تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و عده ای نیز مصدوم و همچنین بی خانمان شدند که در پی این اتفاق امدادگران استان قزوین با بسیج امکانات خود به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

مانور زنگ ایمنی در مدارس استان قزوین اجرا می شود

به گفته مهدیخانی،برنامه زنگ ایمنی زلزله در اول آذر ماه هر سال برگزار می شود و امسال در هفتم آذرماه در مدارس استان برگزار می شود.

وی افزود: این مانور برای حفظ آمادگی دانش آموزان برای مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه برگزار می شود.

مهدیخانی بیان کرد: در مانور زلزله در دبستان دخترانه شهید تقوی به عنوان یکی از مدارس مجری مانور زنگ ایمنی، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری توسط نیروهای جمعیت هلال احمر، نوع سازه ساختمان و نقاط ضعف و قوت تمرین می شود.

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: از آنجا که تعداد زیادی از مدارس استان فرسوده و قدیمی هستند این امر تهدیدی برای دانش آموزان در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه است که آمادگی دانش آموزان با برگزاری مانورها می تواند به کاهش خسارتها منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار