امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: اقدام نبی مکرم اسلام (ص) نشان می دهد حاکمیت دینی با نماز جمعه معنا پیدا می کند و نماز جمعه محل گفت و شنود دینی و هماهنگی مؤمنان علاقه‌مند به اسلام و قرآن و  عظمت اسلام است.
کد خبر: ۶۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 24 November 2018

حاکمیت دینی با نماز جمعه معنا پیدا می کند/پیامبر(ص) کانون وحدت مسلمانان هستند

به گزارش تابناک قزوین،آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: ولادت پیغمبر (ص) و امام صادق (ع) از بزرگ‌ترین مناسبت ها برای ما محسوب می شود و اگر قرآن را مطالعه کنیم پی به شخصیت والای رسول گرامی اسلام (ص) خواهیم برد.

 وی به تشریح آیاتی از قرآن کریم درباره منش و اخلاق پیغمبر (ص) پرداخت و تصریح کرد: خداوند فرمود کسانی که به خدا ایمان دارند، به روز قیامت اعتقاد دارند و زیاد به یاد خدا هستند لیاقت دارند تا رسول خدا (ص) معلم و الگوی آنها قرار گیرد و از حضرت اثر بپذیرند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این آیه ما را تشویق می کند که بدانیم سرمشق زندگی ما رسول خدا (ص) است و وقتی خدا حضرت را سرمشق زندگی ما معرفی می کند در حقیقت خاندان پاک و مطهر ایشان، ائمه اطهار (ع) و همه پیغمبران (ص) نیز سرمشق زندگی ما هستند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در اخلاق به گونه ای بودند که خداوند در خصوص ایشان فرموده اخلاق تو بسیار با عظمت است. همین خدایی که این تعبیر را درباره پیغمبر (ص) به کار می برد، همه دنیا را متاع قلیل می نامد و این مهم به خوبی گویای بزرگی اخلاق آن حضرت است.

 آیت الله عابدینی اذعان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) دارای اخلاق حکیمانه است و این حکمت را خداوند به بندگان خاص خود که در راس آنها حضرت رسول(ص) است، عنایت می کند.

 امام جمعه قزوین افزود: خدایی که دنیا را متاع قلیل می نامند زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها به دنیا می آید به پیامبر اسلام می گوید ما به تو خیر کثیر عطا کردیم، یعنی همه عالم ارزشی ندارد اما این فرزند دختر خیر کثیر است.

 وی با بیان اینکه خداوند قرآن را کتاب عظیم معرفی کرده است، گفت: زمانی که از همسر پیامبر درباره اخلاق ایشان در منزل سوال پرسیدند، همسر حضرت رسول گفت خُلق پیامبر شبیه قرآن است، بنابراین ماهم باید بکوشیم با الگوگیری از پیامبر بزرگ اسلام دارای اخلاق قرآنی و دینی شویم و با قرآن ارتباط بیشتری بگیریم این ارتباط زیاد ما را عزیز خواهد کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: هرچه قدر ما به قرآن کریم نزدیک شویم و انس بیشتری با آن بگیریم به علت عظمت قرآن ما هم صاحب عزت خواهیم شد، قرآن کتاب کریم و رحمه للعالمین است برای دست پیدا کردن به کرامت انسانی، رحمت، عطوفت و انسانیت باید سراغ قرآن برویم.

 این خطیب نمازجمعه پیامبر گرامی اسلام را کانون وحدت برشمرد و گفت: خدای متعال خطاب به پیامبر(ص) می فرماید خدا به تو لطف داشت که دارای رحمت و مهربانی و عطوفت شدی تا نسبت به مردم مهربانی کنی، اگر تند و خشن بودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند؛ از این کلام الهی می فهمیم که باید با مردم مهربان باشیم البته ظالمان و مستکبران در این دایره نمی گنجند.

 وی بیان کرد: ما باید نسبت به جنایات استکبار جهانی، امریکا  صهیونیست و منافقین اشدا علی الکفار باشیم، اما نسبت به مومنان و مردم باید رحمت و عطوفت و برادری داشته باشیم این سیره حضرت رسول گرامی ماست.

 آیت الله عابدینی ادامه داد: خدای متعال به ما می گوید پیامبری از جنس خودتان به سوی شما نازل شده، برای هدایت، موفقیت، سعادت و بهشتی شدن شما خیلی حریص است تا امتش به سرانجام خیر دست پیدا کند، او اهل رافت و مهربانی است، این آیات قرآن مهربانی پیامبر را به ما نشان می دهد.

 امام جمعه قزوین افزود: یکی از ویژگی های برجسته دیگر پیامبر این است که پیامبران گذشته ظهور و آمدن ایشان را بشارت داده بودند، همانگونه که امامان ما هرکدام در زمان رسیدن به امامت، امام پیش از خود را تصدیق کردند و از آمدن امام پس از خود خبر داده اند، پیامبران نیز با آمدنشان پیامبر پیش از خود را تصدیق و خبر بشارت پیامبر پس از خود را می دادند.

 وی تصریح کرد: در قرآن آمده است که حضرت ابراهیم(ع) جزو پیامبرانی بود که برای آمدن و ظهور خاتم الانبیا(ص) دعا می کرده و فرموده است: "خدایا پیامبرت را بفرست که خانه تو را آباد کند و به مردم این شهر حکمت و دین تو را بیاموزد؛" همچنین در روایتی از پیامبر نقل شده که فرموده اند من نتیجه دعای پدرم ابراهیم هستم.

 نماینده ولی فقیه اضافه کرد: در قرآن کریم خداوند خبر داده است که در کتاب تورات خبر و بشارت آمدن پیامبر داده شده است، یعنی پیروان تورات و انجیل به صورت مکتوب مشاهده می کنند که ما خبر آمدن خاتم الانبیا(ص) را داده ایم.

 این خطیب نمازجمعه یادآور شد: حضرت عیسی(ع) فرموده است ای مردم توجه کنید من فرستاده خدا برای شما هستم و کتاب تورات را که پیش از من نازل شده قبول دارم و آمدن پیامبر آخرالزمان را بشارت می دهم.

 وی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی های برجسته پیامبر گرامی اسلام این است که خاتم همه انبیاست و با ظهور این حضرت، دوره پیامبری به خاتمیت رسیده و به کمال می رسد و بحث امامت آغاز شد، همچنین خداوند در قرآن از ما خواسته است که بر پیامبر گرامی اسلام صلوات و درود بفرستیم.

 وی به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه توسط رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیغمبر (ص) وقتی می خواستند در هجرت وارد مدینه شوند، قبل از مدینه در «دهکده قبا» توقف کردند، مسجدی بنا کردند و اولین نماز جمعه را اقامه کردند. بلافاصله پس از این اتفاق منافقان هم مسجد ضرار را احداث کردند و در مقابل پیغمبر (ص) بساطی پهن کردند.

 آیت الله عابدینی اظهار کرد: منافقان با نام دین، قرآن، خدا و پیغمبر (ص) مسجد بنا کردند و علیه دین، قرآن، خدا و پیغمبر (ص) و علیه وحدت اقدام کردند و امروز نیز همه باید هوشیار باشیم تا در دام منافقان نیافتیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

 خطیب جمعه قزوین افزود: اقدام نبی مکرم اسلام (ص) نشان می دهد حاکمیت دینی با نماز جمعه معنا پیدا می کند و نماز جمعه محل گفت و شنود دینی و هماهنگی مؤمنان علاقه‌مند به اسلام و قرآن و  عظمت اسلام است.

به گفته وی، کسانی که دنبال عظمت اسلام هستند به نماز جمعه اهمیت می دهند، در نماز عید فطر و نماز عید قربان که در آن اجتماعات بزرگ و وحدت بخش مؤمنان شکل می گیرد، حضور جدی دارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین  با اشاره به سالروز تاسیس بسیج مستضعفان افزود: امام خمینی (ره) به تشکیل بسیج فرمان دادند و امروز هم می بینیم بسیج سوریه را نجات داد و مردم سوریه بسیج را الگو قرار دادند، حشدالشعبی عراق همان بسیج مردمی ما است و پس از شکل گیری بسیج در این کشورها بود که شکست بر دشمنان تحمیل شد.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه بسیج یک حرکت جهانی است، اضافه کرد: مرکز این حرکت جهانی راهپیمایی اربعین است و از امروز خودمان را برای اربعین سال آینده آماده کنیم. آنجا مرکز همایش جهانی و بین المللی بسیجیان است که با عشق اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) فعالیت می کنند.

 وی بیان کرد: امام خمینی (ره) که با فرمان ایشان بسیج شکل گرفت فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و بسیجیان می باید خود را برای تحقق این کلام امام راحل (ه) آماده کنند.

 آیت الله عابدینی  با اشاره به سالروز قتل امیر کبیر افزود: قتل امیر کبیر نشان دهنده حیله های مکارانه انگلیس، هم دستانشان و مزدورانشان بود که به دست ناصرالدین شاه این جنایت را مرتکب شدند.

 خطیب جمعه قزوین روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نبردهای قهرمانانه در دریا را به این عزیزان تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار