کد خبر: ۶۸۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 21 November 2018

رئیس اداره بهزیستی‌شهرستان مهاباد با اشاره به حادثه اخیر کودک آزاری در این شهرستان گفت: والدین سابقه‌دار و معتاد این کودک متهمان اصلی ضرب و شتم و شکنجه کودک هستند و در صورت تایید دادگاه سرپرستی کودک به بهزیستی سپرده خواهد شد.

مهران یوسفی در گفت و گو با ایلنا، درباره جزئیات کودک آزاری در شهرستان مهاباد گفت: پس از اعلام این اتفاق از طریق تماس با سامانه اورژانس 123 اورژانس اجتماعی، کارشناسان اداره بهزیستی برای بررسی موضوع به بیمارستان مهاباد مراجعه کردند.

وی افزود: این کودک که یک دختر 6 ساله است، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آثار سوختگی، کبودی و شکستکی در چند نقطه از بدنش دیده می‌شود و حتی آثار خفگی و اثر ناخن و خراشیدگی روی گلوی کودک مشهود است.

یوسفی ادامه داد: مادر این کودک اهل کرمان و ناپدری اش اهل مراغه است و در حال حاضر ساکن شهرستان مهاباد هستند و طبق گفته مادر بزرگ کودک، ناپدری اش به دلیل اعتیاد به مواد مخدر سابقه کیفری دارد و بنا به گفته بستگان کودک مادرش نیز اعتیاد به مواد مخدر دارد.

وی عنوان کرد: اداره بهزیستی شهرستان مهاباد با همکاری عوامل بیمارستان این شهرستان نسبت به خانواده این کودک اقامه دعوا کردند و دادستانی بلافاصله خانواده کودک را احضار کرد و در حال بررسی پرونده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد تصریح کرد: اداره بهزیستی با توجه به قرائن و شواهد موجود و آثار ضرب و شتم بر روی بدن کودک به دادستانی پیشنهاد داده که کودک پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان به مرکز بهزیستی سپرده شود و خانواده‌ از نگهداری وی سلب صلاحیت شود. دادستان مهاباد تاییدیه نهایی نگهداری از کودک را بعد از بهبودی وی به اداره بهزیستی خواهد سپرد.

رئیس اداره بهزیستی مهاباد در ادامه افزود: بزودی عامل اصلی این کودک آزاری را که از طریق ناپدری بوده یا مادر کودک اعلام خواهد کرد.

یوسفی اظهار داشت: این کودک روز گذشته در بیمارستان تحت عمل جراحی از ناحیه ران قرار گرفت و کارشناسان بهزیستی تاکنون 12 بار به این کودک مراجعه کرده اند و طی مکاتباتی با مسئولان بیمارستان وی را ممنوع الملاقات کردیم. کودک به لحاظ روحی بسیار وحشت زده و مضطرب است و مدام جیغ می‌زند چرا که 2 ماه تحت شکنجه بوده است. به همین دلیل هم اکنون کودک توسط کارشناسان بهزیستی از لحاظ روحی تحت درمان قرار دارد.

وی در پایان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری با سامانه 123 اورژانش اجتماعی تماس حاصل کنند و کارشناسان این سامانه به طور شبانه روز آماده خدمت‌رسانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار