دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت:مدیران در تبیین خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی صرفا به آمار بسنده نکنند.
کد خبر: ۶۸۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 20 November 2018

زبان آمار،پاسخگوی معرفی خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی نیستبه گزارش تابناک قزوین،نصرت اله علیرضایی در جلسه کمیته اقتصادی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی چهل سال گذشته بیش از آنکه به آمار و ارقام و ارائه جداول و درصدهای مقایسه ای نیاز داشته باشیم به تبیین و اقناع افکار عمومی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات نسل جدید نیاز داریم.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین در ادامه این نشست گفت: اگر بخواهیم همه دستاورد های انقلاب اسلامی را در استان قزوین بازگو کنیم چندین جلد کتاب باید نگاشته شود تا بتوان خدمات نظام اسلامی را به مردم و کشور شرح داد.


مسئول کمیته سازمان ها و نهادهای شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان خاطرنشان کرد: آمار و عملکردهایی که به منظور تشریح دستاوردهای انقلاب در استان از دستگاه های مختلف جمع آوری شده است باید در اختیار تمام گروه های مرجع،مدیران،جریانات ییاسی،رسانه ها ،فرمانداران و بخشداران و ائمه جمعه قرار بگیرد تا آنان در سخنرانی های خود به صورت مستند و صحیح بتوانند از این دستاوردها و خدمات که به زبان آمار  تهیه شده استفاده کنند.


وی بیان کرد: این شکل از معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی زمانی موثر است و از از مقبولیت اجتماعی برخوردار می باشد که در کنار آن به این سوال هم پاسخ بدهیم که آیا آنچه که در این چهل سال اتفاق افتاده همان چیزی است که بایست اتفاق می افتاد یا با توجه به امکانات و ظرفیت ها، سطح انتظار مردم بیش از آن چیزی است که حادث شده است؟


علیرضایی گفت: مساله و موضوع دیگری که در تدوین گزارش و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد،آسیب شناسی عملکرد سازمان ها و بررسی کاستی ها،نواقص و آثار نتایج منفی و قابل انتقاد دستگاه ها و نهادها در چهل سال گذشته است.


وی افزود: این شکل از بیان و بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی قطعا واقع بینانه و صادقانه است و گزارش را از حالت نمایشی،کلیشه ای و به اصطلاح "گل و بلبلی" خارج می کند و افکار عمومی با آن همدلی بیشتری نشان خواهد دهد.


مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین اظهار کرد: واقعیت این است که نسل امروز از نظر سنجش عملکرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی  صرفا به کمیت و آمارها توجهی ندارد بلکه به کیفی بودن خدمات نگاه خاصی داشته و کیفیت را فدای کمیت نمی کنند بنابراین باید با توجه به این موضوع به تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار