عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت برخی بانک‌ها چراغ‌خاموش قوانین FATF را در کشور اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 15 November 2018

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته، گفت: اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خود در رابطه با CTF را دیر به مجلس ارسال کرده مغلطه‌کاری آقایان است و مجمع در تاریخ مقرر از طریق شورای نگهبان نظرات خود را به مجلس ارسال کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان در تاریخ 6 آبان ماه هم ایرادات خود و هم ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به CFT را به صورت مستقل به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان 22 ایراد به لایحه CFT وارد دانسته و در پایان نیز عنوان کرده که چون ایرادات، ایراد به کنوانسیون است مجلس نمی‌تواند این ایرادات را رفع کند. بنابراین این هم خلاف امنیت ملی و هم خلاف شرع مقدس است. درست است که مجلس در کنوانسیون شرط گذاشته اما در کنوانسیون نمی‌توان یک کلمه را کم و یا یک کلمه را زیاد کرد و مانند لوایح دیگر نیست که با کم و زیاد کردن بتوان آن را اصلاح کرد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایراد به لایحه الحاق به CFT وارد دانسته که یکی مغایرت این لایحه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگری مغایرتش با سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی است و 22 ایراد شورای نگهبان هم ایراد به کنوانسیون است نه متن لایحه.

وی در پایان گفت: الان به صورت چراغ‌خاموش بسیاری از کارها در کشور در رابطه با CFT انجام شده و بسیاری از بانک‌ها کارهایی را در این زمینه انجام دادند.
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار