معاون مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال جاری چهار میلیون و 400 هزار راس نهال مثمر (میوه دار) در نهالستان های استان تولید شده است
کد خبر: ۶۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 15 November 2018

تولید چهار میلیون و 400 هزار راس نهال مثمر در قزوینبه گزارش تابناک قزوین،مجید حدادیان با اعلام این خبر افزود: بخشی از این نهال عرضه شده و تعدادی زیادی از آنها نیز در فصل درختکاری به متقاضیان عرضه خواهد شد.


این مسئول یادآور شد: 19 نهالستان دارای مجوز در استان قزوین به کار پرورش، تولید و تکثیر انواع نهال برای میوه های هسته دار و بی هسته اشتغال دارند که از این بین 2 نهالستان جزو شرکت های دانش بنیان به شمار می روند.


وی یادآور شد: معمولا فرایند پرورش و تولید نهال 30 ماه به طول می انجامد که البته برای نهال های قلمه ای این میزان به مراتب کم تر است.


معاون مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه کمیته فنی نهال ذیل نظر این سازمان بر فعالیت نهالستان ها از آغاز فرایند تولید تا هنگام توزیع نظارت دارد، گفت: مجوز پروانه فعالیت نهالستان ها برای هر 30 ماه یکبار صادر می شود و پس از آن نیازمند تمدید است.


حدادیان از باغداران و خریداران نهال خواست تا جهت داشتن محصولی کیفی و سالم، نهال های مورد نظر خود را تنها از نهالستان های مجاز و معتبر که فهرست آنها در بخش معاونت باغبانی پایگاه اینترنتی وزارت جهاد کشاورزی موجود است، تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار