معاون عمرانی استاندار قزوین :
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اقامتگاه های قزوین پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران نیست.
کد خبر: ۶۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 11 November 2018

اقامتگاه های قزوین؛ پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران نیستمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تخت های اقامتگاهی استان را پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران ندانست و گفت: آمارهای موجود بیانگر آن هستند که باید موانع و مشکلات موجود در امر سرمایه گذاری برای احداث هتل و اقامتگاه های گردشگری در استان را مرتفع سازیم.

علی فرخزاد در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن جلسات مدیریت بحران تشکیل شد، افزود: براساس آمارهای ارایه شده در سه روز تعطیلات اخیر 95 درصد تخت های اقامتگاهی قزوین مورد استفاده مسافران قرار گرفت که با توجه به فصل سرد سال، این مساله برای برنامه ریزان استانی می تواند بسیار حایز اهمیت باشد.


این مسئول ادامه داد: نوروز سال گذشته با هماهنگی و همراهی دستگاه های ذیربط در امر سفر، توانستیم ضمن کاهش قابل توجه تلفات جاده ای، نظارت 41 درصدی در حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری، رشد 32 درصدی میزان اقامت گردشگران و 18 درصدی تردد مسافران در استان را داشته باشیم.


وی اضافه کرد: دستگاه های ذیربط اجرایی به خصوص میراث فرهنگی و صنایع دستی استان باید سرمایه گذاران و متقاضیانی که برای احداث هتل و اقامتگاه های بوم گردی اعلام آمادگی می کنند را مورد حمایت جدی خود قرار دهند.


فرخزاد یادآور شد: با توجه به شرایط حاد اقتصادی کشور، لزوم توجه به امر گردشگری خارجی و داخلی باید به طور ویژه مورد پیگیری مدیران دستگاه ها قرار گرفته و در این راه از ظرفیت تشکل های مردم نهاد نیز نهایت استفاده را به عمل آورد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: برای برنامه ریزی تعطیلات نوروز 98 نیز همه دستگاه ها، به خصوص شهرداری و میراث فرهنگی به دور از همه اختلاف نظرها باید پای کار آمده تا زمینه امکانات هر چه بهتر مسافران از ظرفیت و مراکز تفریحی و تاریخی استانی در تعطیلات پایان سال را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار