فرمانده سپاه صحاب الامر استان قزوین :
فرمانده سپاه صحاب الامر استان قزوین گفت: ۵ مستند فاخر از شهدا و مدافعان حرم تهیه شده و دهها کتاب، مقاله تولید شده و یا در دست تولید است.
کد خبر: ۶۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳ 11 November 2018

تهیه ۵ مستند فاخر تلویزیونی از شهدا و مدافعان حرم/ رمز موفقیت در انقلاب اسلام وحدت و انسجام ملی بود

به گزارش تابناک قزوین،سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان اظهار کرد: در آستانه یک رویداد بزرگ ملی در استان هستیم تا از شهدایی که گرانبهاترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند تجلیل کنیم.

 سردار شاهرخی در ادامه مصاحبه خود که در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد گفت: دنبال احیاء فرهنگ شهادت و ایثار و جهاد در جامعه هستیم و برای برگزاری این کنگره بیش از دو دهه تلاش شده تا آثار شهدا جمع آوری شود و در این میان آثار شنیداری، دیداری، مکتوب، تصویری، عکس و فیلم و دست نوشته گردآوری شده است.

وی اضافه کرد: دهها هزار برگ سند، دهها فیلم مستند و دهها جلد کتاب برای کنگره اماده شده و خوشبختانه خاطرات شفاهی ۸۰ دزصد خانواده شهدا تهیه شده و به پایان رسیده است.

دبیرکل کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: امروز با اقدامات انجام شده برای کنگره سه هزار شهید استان هر کس بخواهد از دفاع مقدس مستندی بسازد و یا اثری خلق کند مدارک زیادی موجود است.

وی اظهارداشت: هزاران نفر تلاش کرده اند و با حضور در همه روستاها زمینه مصاحبه با خانواده شهدا و رزمندگان انجام شده تا گنجینه ای ارزشمند از دفاع مقدس تهیه شود.

شاهرخی گفت: ۲۷ هزار نفر از قزوین در جنگ حضور داشتند که با تکرار حضور رزمندگان می توان گفت بیش از ۸۰ هزار نفر در دفاع مقدس حضور یافتند و در شرایطی که جمعیت استان ۵۰۰ هزار نفر بود این افتخار خلق شد.

سردار شاهرخی اضافه کرد: تقدیم ۶۷۰ آزاده، تعداد شش هزار جانباز، تقدیم ۱۶۰ غواص شجاع که بیشترین شهید این عرصه است و در مجموع سه هزار شهید در استان یک سرمایه ارزشمند است که باید از آن صیانت کنیم.

سردار شاهرخی بیان کرد: رزمندگان استان در ۵ ماموریت برون مرزی در سوریه و عراق حضور یافتند و حماسه خلق کردند و اگر این فداکاری ها نبود سرنوشت منطقه جور دیگری رقم می خورد.

وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره سه هزار شهید استان با مقام معظم رهبری گفت: به برکت شهدا دیداری با رهبری داشتیم که ابتدا گزارشی داده شد و ایشان از شهدای شاخص استان نام بردند و تاکید داشتند که آثار شهدا به فراموشی سپرده نشود.

شاهرخی تصریح کرد: تاکید دیگر رهبری در این دیدار تهیه لیستی از افتخارآفرینی های شهدا و رزمندگان و ایثارگران بود که با اقدامات انجام شده خوشبختانه گنجینه ارزشمندی در این زمینه تهیه شده است.

شاهرخی گفت: از همه ظرفیت های استان استفاده کرده ایم زیرا باور داریم کنگره به همه مردم تعلق دارد و با احترام به همه سلایق و دیدگاهها امیدواریم این کنگره زمینه وحدت و انسجام بیشتر مردم را مهیا کند.

وی اضافه کرد: کنگره سه هزار شهید با پنج اجلاسیه ویژه فرهنگیان، دانش آموزان، زنان، دانشگاهیان و اجلاسیه نهایی با حضور همه اقشار و خانواده پیش بینی شده که امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

تهیه ۵ مستند فاخر تلویزیونی از شهدا

به گفته وی، ۵ مستند فاخر از شهدا و مدافعان حرم تهیه شده و دهها کتاب، مقاله تولید شده و یا در دست تولید است که پخش آن از شبکه ملی و مستند در دست اقدام است.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین بیان کرد: در مجموع ۱۱۴ پروژه تعریف شده و نقش مردم استخراج شده هرچند این کار زمان بر است اما آرشیوی غنی تهیه شده و دستمان پر است و در این کنگره از شخصیت های برجسته کشوری و لشکری دعوت شده تا در مراسم حضور یابند.

وی اضافه کرد: سردار صفوی، دکتر صالحی، سردار حاجی زاده و سایر شخصیت های برجسته کشور به عنوان سخنران کنگره دعوت شده اند که امیدواریم این رویداد بزرگ فرهنگی بخوبی برگزار شود.

شاهرخی اظهارداشت: در کنار برنامه های اصلی و سخنرانی همچنین در نمایشگاههای متعدد از جمله رسم پروانگی و نمایشگاه دستاوردهای هسته ای، توانمندی جوانان در عرصه هسته ای به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رمز موفقیت در انقلاب اسلامی وحدت و انسجام ملی بود

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین تقویت انسجام و وحدت میان مردم و مسئولان و دستگاههای اجرایی است و خوشبختانه هیچکس در این رویداد خود را  بیگانه با کنگره ندانسته است و همه مشارکت کردند و کسی آن را حاشیه تلقی نکرد.

سردار شاهرخی گفت: تمام گرایشها در برپایی کنگره همراهی کرده اند و بیش از ۸۰ درصد آثار خانواده شهدا جمع آوری شده و یک مرجع مهم ایجاد شده و بالاترین مشارکت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: با بسیج امکانات در زمینه اطلاع رسانی در فضای مجازی، دانشگاهها، مدارس، دهیاریها، روستاها و شهرها تلاش کرده ایم با کمک رسانه ها بتوانیم تبلیغ خوبی انجام دهیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآورشد: برگزاری کنگره شهدا و احیای نام آنها حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم و در شرایط کنونی همه ما نیازمند احیاء فرهنگ شهادتیم و باید به این ارزشها تمسک کرده و به سیره خانواده شهدا اتکا کنیم.

اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند

وی اضافه کرد: این کنگره موجب شده تا روحیه خودباوری در ما بیشتر شود و متوجه شویم با بسیج همه ظرفیت ها و امکانات خود می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

سردار شاهرخی تصریح کرد:ترویج فرهنگ ایثار وشهادت از مهمترین اهداف برگزاری کنگره است و میخواهیم بگوییم می توانیم بر چالشهایی که دشمنان ایجاد کرده ایم غلبه کنیم.

وی از رسانه های گروهی استان خواست برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در اطلاع رسانی مشارکت کنند و باتهیه خبر، گزارش و گفتگو نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنند.

گفتنی است،کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین از بیستم لغایت ۲۴ آبان ماه در قزوین برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار