معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین :
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: شاخص سزارین درمجموع بیمارستان‌های استان قزوین در نیمه نخست سال 97 نسبت به نیمه مشابه در سال 96 کاهش 2.5 درصدی داشته که بیشترین کاهش در بیمارستان «شفا» تاکستان با بیش از 8 درصد است.
کد خبر: ۶۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 06 November 2018

کاهش 2.5 درصدی سزارین در استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین،امیرمحمد کاظمی فر، در دومین نشست کمیته ترویج زایمان طبیعی سال 97 تلاش مراکز در کاهش نرخ سزارین در استان را با ارزشمند شمرد و اظهار کرد: برای نزدیک‌تر شدن به هدف تعیین‌شده درزمینهٔ ترویج زایمان طبیعی، اجرای هماهنگ و مطلوب دستورالعمل کشوری ارتقای کیفیت خدمات زایمان در تمامی مراکز درمانی استان، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مستمر در همین خصوص و آموزش مادران باردار و خانواده‌هایشان نیز اهرم بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه نیمی از زایمان‌های استان در بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: این مراکز سهم بسزایی در ارتقای شاخص‌های استانی زایمان طبیعی دارند و برای نزدیک شدن بیشتر به هدف مورد انتظار در این مراکز، بایستی قرارداد با ماماهای بخش خصوصی افزایش یابد.

کاظمی فر در این نشست ضمن پیگیری و اخذ گزارشی از نقاط قوّت و ضعف هر یک از مراکز در رسیدن به هدف مورد انتظارشان در کاهش میزان سزارین، پیشنهاد کرد: برای تعیین اندیکاسیون‌های سزارین، کمیته‌ای در دانشگاه تشکیل شود تا هر یک از مراکز بر اساس پروتکل‌های این کمیته، اقدامات اجرایی خود را برای کاهش سزارین ترتیب دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار