تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کاهش مشکلات اقتصادی با هدایت نقدینگی به سمت تولید محقق می شود.
کد خبر: ۶۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 04 November 2018

کاهش مشکلات اقتصادی با هدایت نقدینگی به سمت تولید محقق می‌شود

به گزارش تابناک قزوین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی اظهار کرد:  در شرایط فعلی بر همگان روشن است که در حوزه اقتصادی جز با حرکت جهادی گره ها باز نمی شود.

تولیت آستان قدس رضوی  و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمی توان انتظار داشت که با فعالیت های روزمره و عادی بتوانیم از مشکلات حوزه اقتصادی عبور کرده و در برابر توطئه های دشمن موفق شویم.

رئیسی ادامه داد: ایران و انقلاب اسلامی با دشمن کینه توزی رو به رو است که شرکت های افتصادی که با ابران ارتباط دارند را تهدید کرده و کارشناسانشان به صورت مداوم برای آسیب رساندن به کشور ما برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به ضرورت شکل گیری آرایش مقابله با جنگ اقتصادی در کشور، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به قوای سه گانه اختیارات لازم برای عبور از این برحه حساس اقتصادی را داده اند که در حقیقت یک نوع اتمام حجت محسوب می شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان گفت:  اگر در کشور آرایشی متناسب با جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن نداشته باشیم نباید به موفقیت خود مطمئن باشیم.

ارتباط دانشگاه و بازار گره های اقتصادی را می گشاید

رئیسی اظهار کرد: موفقیت ما در جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن نیازمند وجود حس ایستادگی، مقاومت، ابتکار و خلاقیت و متوقف نشدن در همه بخش های کشور و ارتباط قوی بین دانشگاه، بازار و سیاست

است.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی همیشه در قوانین مورد تأکید بوده است، بیان کرد: اگر کارخانه ای را به بخش خصوصی واگذار کردیم کار به اتمام نرسیده است و در گام بعدی باید بخش خصوصی را تقویت و حمایت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:  در طول چهل سال گذشته هر کجا به مردم نقش داده و به آنها اعتماد کردیم، توانستیم به موفقیت برسیم و در جنگ اقتصادی، رسانه ای و روانی دشمن و استکبار جهانی نیز بی شک شرایط همینگونه خواهد بود.

امید و نشاط به جامعه تزریق کنیم

رئیسی اظهار کرد: نباید از واژگانی چون  بحران  که ذهن مردم را دچار تشویش می کند استفاده کنیم بلکه بر اساس واقعیات موجود و حقایقی که با آن رو به رو هستیم باید به مردم امید و نشاط داد.

وی با اشاره به نقش صنعت در  رونق سایر بخش های تولید بیان کرد:  مسکن یک بخش پیشتاز در حوزه اقتصاد است چرا که قسمت های دیگر را نیز فعال می کند و از این جهت وقتی در مجموعه آستان قدس تصمیم گرفتیم برای زائران کم درآمد مکان مناسبی بسازیم بسیاری از بخش های دیگر نیز رونق گرفتند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:  برای کاهش مشکلات اقتصادی باید نقدینگی در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم چرا که در غیر اینصورت به موفقیت نخواهیم شد که مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم.

خراسان جنوبی ظرفیت های مهمی چون گیاهان دارویی دارد

رئیسی با بیان ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی در حوزه تولید، افزود: در خراسان جنوبی ظرفیت بزرگی چون گیاهان دارویی و سنگ را داریم که در عرصه های مختلف می توان از آن بهره برد اما برخی از فعالان اقتصادی از این ظرفیت به اندازه کافی بهره نبرده اند.

وی گفت: در آستان قدس سه مأموریت در حوزه های فرهنگی، توجه به محرومان و مستضعفان  و توجه به موضوع زیارت داریم و توانستیم تا کنون ۸۰۰ هزار زیارت اولی را عازم زیارت مشهد مقدس کنیم.

تولیت آستان قدس رشوی  با اشاره به این که در حوزه محرومیت زدایی توجه توانمند سازی محرومان است یادآور شد:  در منطقه مهر شهر خراسان جنوبی یک مجتمع آموزشی را افتتاح می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار