مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه استان قزوین خبر داد:
مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه استان قزوین با بیان اینکه 84 عنوان برنامه در هفته بسیج در مدارس استان برگزار خواهد شد، افزود: تجمع 5 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در روز 13 آبان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 28 October 2018

تجمع 5 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در روز 13 آبان برگزار خواهد شدرضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت صاحب الامر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین  اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی ریشه و محور درخت تنومند بسیج است به همین دلیل رهبر انقلاب پرداختن به بسیج را امری مهم و پرداختن به بسیج دانش‌آموزی را امری مهم تر دانسته اند.

وی افزود: توسعه و تعمیق فرهنگ بسیجی در میان دانش‌آموزان، معرفی ظرفیت بالفعل و بالقوه بسیج دانش‌آموزی برای اولیا و انجام فعالیت های کمی و کیفی در عرصه سازندگی، علمی، فرهنگی و سیاسی از اهداف بسیج دانش‌آموزی است.

این مسئول با بیان اینکه شعار این هفته دانش‌آ‌موز انقلابی ، مدرسه انقلابی نامگذاری شده است، افزود: دانش‌آموز محوری بارویکرد تربیتی، جهت‌گیری انقلابی در عرصه تشکیلاتی، کادر‌سازی و واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان از راهبردهای بسیج دانش‌آموزی ابه شمار می‌رود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان تصریح کرد: کنگره ۳ هزار شهید گمنام درروز ۲۴ آبان واجلاسیه شهدای دانش‌آموز در روز ۲۱ آبان با حضور ۴ هزار نفر از دانش‌آموزان در محل کنگره برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: از تاریخ ۳ آبان هرروزه تعداد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دانش‌آموز از نمایشگاه دفاع مقدس در مکان کنگره شهدا بازدید خواهند داشت و هم چنین یادواره شهدا، شب خاطره و عصر خاطره در خوابگاه های دانش‌آموزی در این هفته دایر خواهد بود.

ابراهیمی بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی سعی در فرهنگ‌سازی در زمینه خرید کالای ایرانی دارد لذا بازدیدهایی را  از کارخانه‌های تولید محصولات ایرانی برای دانشاموزان در نظر گرفته است ودر برخی از موارد مدیران کارخانه‌ها به منظور سخنرانی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: در رزمایش اقتدارعاشورا ۲هزارو ۸۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی استان در ورزشگاه ابوترابی حضور داشتند و ۲۵۰ نفر دانش‌آموزان پسر هم برای سخنرانی مقام معظم رهبری به ورزشگاه آزادی در تهران اعزام شدند.

به گفته وی،با همکاری آموزش و پرورش استان بیش از ۲۲۰ میلیون تومان از طریق والدین ۲۳۰ هزار دانش‌آموز استان در سال گدشته به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا شد.

ابراهیمی اضافه کرد: این کمک‌های نقدی جهت ساخت دو مدرسه در روستای قره بلاغ و بابا اسکندر هزینه شد و ۳ دستگاه کانکس هم توسط خیرین استان به در اختیار مردم کرمانشاه قرار گرفت.

 


 


 

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان خاطر نشان کرد:در سال ۹۵ بسیج دانش‌آموزی استان حایز رتبه برتر در کشور شد و همچنین در سال ۹۶ سازمان بسیج دانش‌آموزی در میان سازمان های اقشاری استان در رده برتر قرار گرفت.

این مسئول گفت:در تابستان سال جاری هزارو ۷۰ دانش‌آموزان به مراکز فنی حرفه ای جهت مهارت آموزی توسط بسیج دانش‌آموزی فرستاده شدند و ۲۸۰ دانش‌آموزان پسر و دختر برای گدراندن دوره فرماندهی بسیج و طرح ولایت  اعزام شدند.

وی تاکید کرد: دو تیم از دختران و یک تیم از پسران در مرحله کشوری لیگ پایا در سال جاری مدال طلا دریافت کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه در مجموع ۵ هزارو ۷۶ دانش‌آموز از استان قزوین در سال جاری به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد، افزود: در مرحله اول اردوهای راهیان نور هزار و ۴۶۰ دانش‌آموز به همراه ۸۴ فرهنگی و ۲۵ روایتگر به غرب کشور سفر کرده اند و مرحله دوم از تاریخ ۱۲ آبان تا ۲۰ آذر برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان نخبه برای حضور در مجامع علوی و فاطمی انتخاب شده اند که در زمینه پیشبرد برنامه ای بسیج دانش‌آموزی، آسیب شناسی در مدارس با ان‌ها مشورت صورت می‌گیرد و این دانش‌آموزان به کنگره کشوری هم فکری آینده سازان اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان خاطر نشان کرد: تربیت دانش‌آموزانی متدین و متعهد و دارای روحیه انقلابی، عدالت خواه، آرمان خواه، ولایت مدار، خلاق،شجاع، ظلم ستیز از اهداف بسیج دانش‌آموزی است.

وی بابیان اینکه انقلابی بارآوردن دانش‌آموزان الویت بسیج دانش‌آموزی است، افزود:حفظ ارزش‌ها و تقویت روحیه سلحشوری و بنیه دفاعی ، تبلیغ و ترویج اندیشه‌های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله رویکردهای بسیج است.

ابراهیمی عنوان کرد: برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی از روز ۷ آبان ماه با عنوان “دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری” آغاز می شود و در روز ۱۳ ام آبان با عنوان” دانش‌آموز بسیجی مقاومت و استکبار ستیزی” خاتمه می یابد.

این مسئول با بیان اینکه ۸۴ عنوان برنامه در هفته بسیج در مدارس استان برگزار خواهد شد، افزود: در روز ۱۳ آبان ۵ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در خیابان شهدا تجمع خواهند داشت.

وی اضافه کرد: استان قزوین  ۲۷۶ شهید دانش‌آموز دارد که کوچک ترین آن‌ها ۱۲ سال داشته است.

این مسئول توضیح داد:به علت تقارن این هفته با مراسم اربعین، قرائت زیارت عاشورا به منظور بصیرت افزایی و هم چنین پیادروی دانش‌آموزان در روز اربعین از امامزاده اسماعیل تا تپه نورالشهدا برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بیان کرد: برنامه شهید بهنام محمدی به منظور پیوند مدرسه، خانواده و بسیج در سال جاری در ۶ مدرسه منتخب استان با هدف تقویت مبانی دینی و توجه دانش‌آموزان به نمازبرگزارخواهد شد و ۱۶ دبیرستان برنامه پدافند غیرعامل را پوشش خواهند داد.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار از خانواده شهدا و مدافعین حرم و برگزاری دوره توانمند سازی فرمانده هان واحدهای پویندگان و امید و هم چنین واحدهای پیشگام ، تجلیل از هنرمندان قرآنی ، فرهنگی ، راه اندازی کاروتن نماز، دیدار با ایمه جمعه و شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌‍‌آموزی است.

وی در پایان افزود: در این هفته در دو درمانگاه پاکروان و امام خمینی(ره)  دانش‌آموزان توسط پزشکان عمومی ، متخصص، رادیولوژی و داندانپزشکی ویزیت دایگان می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار