مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پاکسازی حاشیه اتوبان «قزوین - کرج» و سایر محورهای مواصلاتی استان از نخاله های ساختمانی و زباله تا پایان سال جاری به طور کامل انجام خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۷۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 22 October 2018

پاکسازی حاشیه اتوبان «قزوین - کرج» با جدیت در حال انجام است

به گزارش تابناک قزوین،حسن پسندیده روز دوشنبه در حاشیه پاکسازی حاشیه اتوبان در محدوده شهر محمدیه که با حضور مریم نخستین شهردار و جمعی از مسئولان شهری محمدیه و کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز انجام شد، در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: تخلیه و انباشت سالیان متمادی نخاله ساختمانی و زباله در حاشیه اتوبان قزوین- کرج علاوه بر عوارض و آلودگی های زیست محیطی مناظر بسیار زشت و نازیبایی در حاشیه اتوبان ایجاد کرده بود که نیازمند عزم جدی در استان برای حل این معضل بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: طی جلسه شورای اداری که در اواخر شهریور ماه سال جاری با حضور معاونان و رؤسای ستادی و شهرستان ها در محل اداره کل برگزار شد بر پاکسازی حاشیه اتوبان تأکید شد و مصوب شد ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها با عزم جدی نسبت به انجام این مهم با همکاری ادارات و ارگان های ذیربط اقدام کنند.

پسندیده تصریح کرد: این دومین عملیات پاکسازی در محدوده شهرستان البرز است که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز، شهرداری و شورای شهر محمدیه و چند واحد صنعتی و کارگاهی با ۴۰ نفر نیروی انسانی، ۳ دستگاه لودر و ۴ دستگاه کامیون پاکسازی حاشیه اتوبان از نخاله های ساختمانی و زباله های ساختمانی در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: این پسماندها پس از پاکسازی توسط کامیون ها به جایگاه نخاله ساختمانی محمدیه انتقال خواهد یافت.

پسندیده همچنین به پاکسازی اطراف شهر الوند از زباله و نخاله اشاره کرد و گفت: شهرداری الوند با ۲ دستگاه لودر و ۴ دستگاه کامیون اقدام به پاکسازی جایگاه قبلی پسماندهای این شهر معروف به «تپه زباله» کرده که این فعالیت تا پاکسازی کامل اطراف شهر الوند از پسماند انجام خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک پرداخت و افزود: طی یک برنامه دیگر به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و با بهره گیری از ظرفیت دهیار و شوراها و دانش آموزان مدرسه شهدا و پاسگاه نیروی انتظامی روستای کوندج، بخشی از اتوبان قزوین به آبیک از کیسه های نایلونی و زباله پاکسازی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از مراکز خدمات رفاهی بین راهی نیز خواسته شده که نسبت به پاکسازی پیرامون تا یک کیلومتری اطراف محل کار خود اقدام کنند.

وی  در پایان ضمن درخواست از مردم برای نریختن زباله در طبیعت و حاشیه جاده ها، تأکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با جدیت تمام نسبت به پیگیری پاکسازی کامل حاشیه جاده ها و طبیعت اقدام خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد وجود هیچ پسماندی در حاشیه اتوبان قزوین به کرج نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار