مدیرکل کمیته امداد قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ارتقای عزت نفس و استقلال معیشتی مددجویان یک ضرورت مهم است بنابراین حمایت از مددجویان کمیته امداد دائمی نیست.
کد خبر: ۶۷۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 20 October 2018

حمایت از مددجویان کمیته امداد دائمی نیستبه گزارش تابناک قزوین،«مجید مومنی» در دیدار با امام جمعه قزوین اظهار کرد: اساس حرکت کمیته امداد امام (ره) برگرفته از دستورات الهی، سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) است.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تأکید بر مدیریت ورود و خروج مددجویان در سال جاری ادامه افزود: اجرای برنامه توازن بخشی جمعیت مددجویان به تفکیک هر شهرستان از جمله اولویت های برنامه های این نهاد است .

 وی اعلام کرد: فلسفه این نهاد حمایت دائمی از خانوارهای نیازمند نیست بلکه کمیته امداد امام (ره) به عنوان یک اورژانس اجتماعی به دنبال توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، تأمین خوداتکایی، رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با اراءه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی است.

 مومنی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان از طریق توانمند سازی است از این رو ارتقای عزت نفس و استقلال معیشتی مددجویان یک ضرورت مهم است بنابراین حمایت از مددجویان دائمی نیست.

 وی به تغییرات در کمیته امداد امام (ره) اشاره کرد و گفت: تغییر افراد در کمیته امداد تابع شرایط سیاسی نیست چراکه کمیته امداد امام (ره) واسطه اغنیاء و فقراست و در این میان تنها هدف خدمت به محرومان در بستر اجرای دستورات الهی و ادای تکالیف دینی و انسانی است.

 در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: نباید موضوع رسیدگی به محرومان و نیازمندان ساده انگاشته شود، شایسته است این امر مهم برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

 «آیت الله عبدالکریم عابدینی» افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت به محرومان و نیازمندان تلاش می کند ولی زمانی که کار انفاق در جامعه فراگیر شده و فرهنگ نیکوکاری بسط یابد، جامعه هم از برکت کار جمعی بهره مند می شود.

 وی توضیح داد: نباید تصور شود کارهایی همچون فقرزدایی تنها با حجم عظیم پول و ثروت حل می شود بلکه مردم محوری با مبنای الهی است که مشکلات را حل می کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: براساس بیانات و معارف اسلامی هرجا مردم می ‌آیند دست خداوند سبحان، عنایت الهی و کمک و پشتیبانی الهی هم وجود دارد و کمیته امداد امام خمینی (ره) این بستر را مهیا کرده است.

 وی یادآورشد: خدمت به مردم در اسلام دارای ارزش والایی است و خدمت به نیازمندان و محرومان جایگاهی والاتر و ارزشمندتری دارد بنابراین باید اهمیت فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار