در گفتگو با تابناک قزوین مطرح شد؛
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در موکب شهر کربلا خدمات پذیرایی از زائرین و اسکان خواهران و برادران را به صورت شبانه روزی خواهیم داشت که روزانه ۲۵۰۰تا۳۰۰۰نفر را اسکان خواهیم داد.
کد خبر: ۶۷۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 October 2018

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام اربعین حسینی ۲ موکب را در شهر نجف و شهر کربلا برپا می‌کند.

وی افزود: موکب شهر نجف به نام سیدالشهداء و موکب شهر کربلا به نام امامزاده بی بی زبیده خاتون نامگذاری شده است ضمن اینکه موکب سیدالشهداء در شهر نجف خدمات پزشکی و پذیرایی به زائرین ارائه خواهد کرد.

مجیدی بیان کرد: در موکب شهر نجف ۱۲ روز خدمات خواهیم داشت که روزانه ۱۲هزار پرس غذای گرم در بین زائرین اربعین توزیع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: زائرین اربعین در این ۱۲ روز از خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص موکب سیدالشهدای شهر نجف که به صورت حرکت مردمی و جهادی حضور پیدا می‌کنند، بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: در موکب شهر کربلا خدمات پذیرایی از زائرین و اسکان خواهران و برادران را به صورت شبانه روزی خواهیم داشت که روزانه ۲۵۰۰تا۳۰۰۰نفر را اسکان خواهیم داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون هم به مدت ۱۲ روز در کربلا ارائه خدمت خواهد کرد که روزانه در این موکب هم ۱۲هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

این مسئول بیان کرد: اقلام موکب سیدالشهدای نجف از قبیل وسایل سرمایشی و پذیرایی هفته گذشته در قالب ۱۴ کامیون ارسال شد.

مجیدی عنوان کرد: حدود ۶۰ خادم در موکب سیدالشهداء و ۷۰ خادم در موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون قزوین خدمت خواهند کرد که هفته گذشته به عراق اعزام شدند.

وی افزود: هزینه‌های موکب سیدالشهداء از محل اجرای نیات واقفین و موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون هم از محل کمک‌های خیرین و متولیان بقعه متبرکه تامین شده است.

وی در پایان با اشاره به عظمت پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین یک تجمع مردمی است که بدون دعوت نهادها و ارگان‌ها صورت می‌گیرد و درواقع یک تفکر به نام تفکر شیعه و یک قیام به نام قیام سیدالشهدا عامل اصلی این تجمع عظیم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار