دادستان کل کشور:
امنیت مسئله ای بسیار مهم است چرا که همه جامعه را از تمام زوایای اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه ما با کسانی که امنیت جامعه را مورد بازی قرار می دهند تعارف نداریم.
کد خبر: ۶۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 17 October 2018

ما با کسانی که امنیت جامعه را مورد بازی قرار می دهند تعارف نداریم/اقامه قسط و عدل تنها وظیفه دستگاه قضایی نیستبه گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: از تعداد 394 دادستانی که در کل کشور وجود دارد حجت الاسلام صادقی نیارکی یکی از دادستان های فعال در کشور است به همین ترتیب از آقای قاسمی انتظار می رود با سابقه قضایی که در سمت و مسئولیت هایی که در استان قزوین داشته اند در راستای محوریت های حجت الاسلام صادقی نیارکی گام بردارند.

وی افزود: از آن جایی که دادستان مرکز استان می بایست بر کل استان اشراف داشته باشد جناب آقای قاسمی می توانند بهترین گزینه باشند از سوی دیگر، با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده است از مدیران انتظار می رود تا با یکدیگر کاملا هماهنگ ، هم افزا و مکمل باشند تا بتوانند بیش از پیش سبب افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

اقامه قسط و عدل تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست

دادستان کل کشور بیان کرد: اقامه قسط و عدل تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست هر چند که دستگاه قضایی بر خصومت مردم و رسیدگی به دعاوی حکم می کند ولیکن شایسته است که همه مدیران دستگاه ها نیز همچون دستگاه قضایی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تفاوت فعالیت دادستانی و دادگستری تصریح کرد: دادستان یک قاضی ایستاده است که در مقام صدور حکم نیست در نتیجه وظایف او از رئیس دادگستری بالاتر و خطیر تر است به دلیل اینکه بر بسیاری از مسائلی که حق شخصی نیست بکله حق عامه مردم است را مورد توجه و بحث و بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: حقوق عامه مصادیق فراوانی دارد منتها باید الویت بندی شود به همین سبب الویت هر استان با استان دیگری با توجه به ویژگی ها و جغرافیایی که دارد  کاملا متفاوت است از سوی دیگر،مسئولین قضایی موظفند برای هر مسئله ای پرونده درست نکرده بلکه همیشه در صحنه حضور داشته باشند و وارد میدان شوند تا مسائل را  بتوانند از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

عقب ماندگی در احقاق حقوق عامه بویژه در عرصه اراضی ملی جبران شود

به گفته وی،عقب ماندگی در احقاق حقوق عامه بویژه در عرصه اراضی ملی، چاه های غیر مجاز، تجاوز به حریم رودخانه ها و جنگل با اصلاح قانون باید جبران شود.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور، حفظ وحدت، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه ها امری ضروری است و با رعایت چارچوب وظایف و قوانین تعریف شده هرکس باید به تناسب مسئولیت خود، قانون را رعایت کند تا انتظاری که از نظام می رود محقق می شود.

ما با کسانی که امنیت جامعه را مورد بازی قرار می دهند تعارف نداریم

به گفته وی، امنیت مسئله ای بسیار مهم است چرا که همه جامعه را از تمام زوایای اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه ما با کسانی که امنیت جامعه را مورد بازی قرار می دهند تعارف نداریم.

 حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد، چرا مخالفیم چون گناه صورت می گیرد، تماشای بازی ایراد ندارد اما گناهی که صورت می گیرد جای اشکال است.

از حضور زنان در ورزشگاه گلایه داریم

وی تصریح کرد: از حضور زنان در ورزشگاه گلایه داریم زیرا نظام ما یک نظام اسلامی است و زمانی که بانویی به ورزشگاه می رود سبب ایجاد گناه می شود و همین موضوع سبب می شود که حریم ها شکسته شده و حرمت ها از بین برود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار