نشست شورای اسلامی استان؛
عضو شورای اسلامی استان- معادن غنی فسفات، گچ و آلومینیوم در این شهرستان بدون هیچ سودی برای مردم این منطقه رها شده اند و هنوز که هنوز است کار نتیجه‌ بخشی برای این معادن صورت نگرفته است. در صورت ایجاد کارخانه‌های مرتبط زمینه اشتغالزایی زیادی را می‌توان فراهم کرد. لذا این معادن باید مورد حمایت مسوولان قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 15 October 2018

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، مردم با روحیه ایثارگری و انسان دوستانه در مشکلات و تنگدستی‌ها دست همدیگر را می‌گرفتند، اما الان چه شده است که آن روحیه در بین ما کمرنگ شده است و بخش اعظمی از ماها به دنبال جمع کردن مال، به دنبال احتکار و ... هستیم، آن روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی کجا رفته است.
عضو شورای شهر لنده با بیان اینکه وضعیت بازار آشفته است و گرانفروشی امان مردم را بریده، افزود: چرا باید کالاهای اساسی مردم از قبیل روغن و قند اینقدر گران شود. غالباً رب گوجه در بازارها پیدا نمی‌شود و با قیمت بالایی هم به مردم فروخته می‌شود.
آهنجان گریزی به نحوه نظارت بر بازارها زد و گفت: هر وقت بازرسان می‌خواهند از بازار شهر لنده نظارت کنند، آن هم بعد از هر شش ماه یک بار، قبل از رسیدن بازرسان 90 در صد مغازه‌ها کره کره خود را پایین می‌کشند و می‌‌روند که باید در جلسات کارشناسی در این رابطه بحث و تصمیم‌گیری شود.

وی نظارت مستمر بر بازار را ضروری دانست و گفت: نظام اداری و مدیریتی استان و کشور در این مدت 6 ماه که کالاهای اساسی مردم کمتر در بازار وجود داشت بر اساس کدام دلار، این کالاها تأمین می‌شد، اگر با دلار 4200 تومان کالاهای اساسی مردم تأمین می‌شد، چرا شاهد این همه افزایش قیمت بودیم. به نظر می‌رسد عدم نظارت و بی‌برنامه‌گی بعضی مدیران ارشد این شرایط را به وجود آورد.
آهنجان بعضی کارها را غلط و خیانت به نظام و آیندگان دانست و افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به مسوولان خود اعتماد چندانی ندارند.  و باید آسیب‌شناسی شود که علت بدبینی و بی‌اعتماد مردم نسبت به مسوولان در چیست؟
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی سه بخش مهم است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان لنده و گسترش روز به روز آن، استقرار و استقلال اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان لنده ضروری است. تا مأموران و کارکنان این اداره در میدان عمل باشند و بازار را به دقت مورد بازرسی قرار دهند و مسائل را به روز برای تصمیم گیری بهتر به شما انعکاس دهند.
آهنجان تاکید کرد: در این آشفته بازار و جولان سوداگران و گرانفروشان استقلال اداره صنعت، معدن و تجارت در لنده بسیار ضروری و با اهمیت است.
وی با اشاره به ظرفیت معادن شهرستان لنده، اظهار کرد: معادن غنی فسفات، گچ و آلومینیوم در این شهرستان بدون هیچ سودی برای مردم این منطقه رها شده اند و هنوز که هنوز است کار نتیجه‌ بخشی برای این معادن صورت نگرفته است. در صورت ایجاد کارخانه‌های مرتبط زمینه اشتغالزایی زیادی را می‌توان فراهم کرد. لذا این معادن باید مورد حمایت مسوولان قرار بگیرد.
عضو شورای شهر لنده گفت: اتاق اصناف هزینه‌های بر دوش مردم می‌گذارد و باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.منبع /کبنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار