مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: ۵۸ موکب توسط ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در عراق برپا خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 14 October 2018

به گزارش تابناک : اکبر پارسا صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پیاده روی اربعین مقدمه تحول در مقیاس جهانی بوده و این ستاد که وظیفه اصلی آن بازسازی عتبات است در این ایام در حوزه خدمت به زائرین اربعین نیز فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: ستاد اربعین استان ۱۰ کمیته دارد و ستاد بازسازی عتبات مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه را در اربعین حسینی بر عهده دارد و امسال سومین سالی است که این وظیفه را بر عهده داریم و کار بسیار سنگین و پیچیده ای است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ادامه داد:هیچ بودجه دولتی در این امر دخیل نیست و تمام امور مردمی و با کمکهای مردمی انجام می شود و از ابتدای سال کار شروع شده است و فراخوان داده ایم و برای موکب داری ثبت نام انجام شده است.

وی گفت: برای ایجاد انضباط کاری و توان سنجی افراد کلاسهای آموزشی و توجیهی برگزار شده است.صدور ویزا برای خدمه موکب ها و  هماهنگی های لازم برای خروج کامیون ها نیز از دیگر اقدامات بوده و از پایان مهر ماه خدمات دهی درعتبات آغاز می شود.

پارسا تصریح کرد:۵۸ موکب در ۵ نقطه عراق مستقر خواهد شد که سهم نجف۱۲، سامرا۴، کربلا ۲۴، کاظمین۱۴ و در مسیر نجف به کربلا نیز ۳ موکب مستقر خواهد شد. البته مسیر نجف به کربلا در تعهد خراسان رضوی نیست ولی چون در سالیان گذشته بوده است امسال نیز به خدمات دهی خواهند پرداخت. یک موکب میز در مرز مهران در خاک عراق مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ موکب وظیفه اسکان،۱۵ موکب وظیفه تغذیه و ۲۶ موکب وظیفه تغذیه واسکان برا بر عهده خواهند داشت و ۴ موکب نیز خدماتی خواهند بود.تعهدی که ما در ستاد استان بر عهده داشته ایم ۶۵ هزار نفر شب خواب بوده است که ما فراتر از آن و برای ۸۵ هزار نفر این امکان را فراهم کرده ایم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود:هیچ نگرانی بابت تغذیه و اسکان زائرین نداریم و ظرفیتی فراتر از تعهدات در عراق فراهم شده است.۲۵ نانوایی در مسیر ها مستقر خواهند شد همچنین ۱۷۵ کامیون برای عزیمت به عراق ثبت سامانه شده است.

وی ادامه داد: ۸ سوله که توسط شهرداری در نجف سالهای گذشته ساخته شده است برای ۱۵ هزار نفر امکان استراحت را فراهم کرده است و تمامی موکب های خراسان رضوی در عراق مزین به نام حضرت رضا (ع) است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار