عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با ایجاد پالایشگاه در مناطق آزاد ارس و مغری، درآمد زیادی عاید کشور می‌شود و می‌توانیم شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۶۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 14 October 2018

ضرورت همکاری ایران وارمنستان برای سرمایه‌گذاری درمناطق ارس ومغری

به گزارش تابناک قزوین،هادی قوامی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در شرایط فعلی به خصوص با کشورهای همسایه بسیار حائزاهمیت است، اظهار داشت: با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه می‌توانیم در جهت اعتلای اقتصادی کشورمان گام برداریم.

وی ادامه داد: برای مثال ارمنستان کشوری است که به علت همجواری و ارتباط دیرینه با ایران، باید مورد توجه جدی قرار گیرد و شناخت مناسب بین دو طرف، به تقویت روابط اقتصادی سریع‌تر کمک می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مراودات تجاری بین ایران و ارمنستان، تصریح کرد: در حال حاضر گاز ایران با برق ارمنستان تهاتر می‌شود و با گسترش همکاری‌ها در زمینه سوخت می‌توانیم بسیاری از مشکلات زمان تحریم را پشت سر بگذاریم.

قوامی با تاکید بر ضرورت همکاری ایران و ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ارس و مغری، تصریح کرد: اگر بتوانیم در مناطق آزاد ارس یا مغری پالایشگاهی ۲۰۰ هزار بشکه‌ای ایجاد کنیم، درآمد زیادی عاید کشور می‌شود که می‌تواند در شرایط تحریم فرصت خوبی برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه در صنایع دیگر چون هواپیما هم باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده کنیم، افزود: مشابه پروژه‌های مذکور با ارمنستان را می‌توان با دیگر کشورهای همسایه عملیاتی کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تقویت دیپلماسی اقتصادی به تنوع‌سازی و ایجاد ارزش افزوده برای درآمدهای کشور کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار