مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: اجرای طرح توانمندسازی محلات قزوین نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۶۶۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 11 October 2018

توانمندسازی محلات قزوین نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی استبه گزارش تابناک قزوین،«مریم بیدخام» در نشست بررسی طرح توانمندسازی محلات قزوین بیان کرد: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری دادگستری استان با هدف کاهش میزان آسیب های اجتماعی محلات شهری و روستایی استان به میزان 15 درصد وضع موجود، اجرا خواهد شد.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: آسیب های اجتماعی این طرح در درجه نخست شامل موارد مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله اعتیاد و موادمخدر، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز، در درجه دوم آسیب های عمده مربوط به قزوین و در درجه سوم آسیب های مبتلا به هر یک از محلات قزوین است. 

 وی اعلام کرد: به منظور تسریع در اجرای طرح می توان از ظرفیت برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی که بنا به وظایف ذاتی خود در برخی محلات ورود کرده اند، استفاده کرد.

 بیدخام عنوان کرد: می توان از این منظر به طرح نگاه کرد که افراد و دستگاه هایی که از قبل در محلات حضور یافته و نیازسنجی کرده اند را دور هم جمع کرده تا به خروجی بهتری از طرح دست یافت؛ همچنین برای اجرای هرچه بهتر طرح می توان از تجربه سایر استان هایی که اجرای طرح توانمندسازی محلات خود را آغاز کرده اند هم استفاده کرد.

 وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی از انکارناپذیرترین واقعیت های جامعه است و یکی از سنجیده ترین روش ها برای مهار جرم، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اعمال راهکارهای پیشگیری است و به جهت اهمیت این موضوع، شورای اجتماعی کشور با فراخوان همه استان ها از همه طرح های خلاقانه برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استقبال کرده است.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه دولت سال گذشته و امسال اعتبارات خوبی را به این حوزه اختصاص داده است، یادآور شد: در این میان نقش سازمان های مردم نهاد به طور ویژه ای برای کنترل و کاهش این آسیب ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار