سفیر اتریش در ایران:
سفیر اتریش در ایران گفت:ما به نمایندگی از کشور اتریش در این دیدار حضور یافته ایم تا اراده و تصمیم قطعی این کشور را برای بهره مندی ایران از معاهده برجام اعلام کنیم.
کد خبر: ۶۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 09 October 2018


بزرگترین شرکت های اتریش در صنعت آبیاری در ایران فعال است

به گزارش تابناک قزوین،اشتفان شولتز روز سه شنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این باره اظهار کرد: ما به نمایندگی از کشور اتریش در این دیدار حضور یافته ایم تا اراده و تصمیم قطعی این کشور را برای بهره مندی ایران از معاهده برجام اعلام کنیم.


وی افزود: از اینکه دولت و حکومت ایران در برابر تحریکات سیاسی بردباری نشان می دهد بسیار تحت تاثیر هستیم و تلاش می کنیم در این شرایط کانال های اقتصادی میان دو طرف را برقرار نگاه داریم. 


سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اتریش در کنار اروپا برای اولین بار دست به اقداماتی می زند تا با ایالت متحده آمریکا برای خروج از معاهده بین المللی برجام مقابله کند.


وی افزود: ایران و اتریش روابط حسنه و ابعاد خوشایندی در طول تاریخ داشته اند که به ندرت با کشور دیگری می توان آن را دید.


این سفیر اضافه کرد: هدف ما از حضور در ایران این است که اتریش بتواند موقعیت اقتصادی و تجاری خود را تامین کند و در این خصوص استان قزوین از توانمندی ها و ظرفیت های لازم مورد نظر برخوردار است.


وی گفت: قزوین به عنوان پایتخت قدیم ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همین موضوع به ظرفیت ها و توانمندی های آن برای فعالیت ای اقتصادی و تجاری افزوده است.


سفیر اتریش در ایران گفت: دیداری با مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین داشته ایم و برای فعالیت و سرمایه گذاری در دو بخش صنعت و گردشگری مذاکراتی صورت گرفت.


وی خاطر نشان کرد: قزوین با داشتن فرهنگ و رسوم مختلف ظرفیت های بی نظیری در توسعه روابط گردشگری دارد و امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم شاهد توسعه روابط باشیم.


شولتس اضافه کرد: در حال حاضر در حال اجرای یک مدرسه آموزش گردشگری در تهران هستیم که می تواند نقش موثری در تقویت روابط گردشگری دو طرف ایفا کند.


وی گفت: اتریش در کنار همه این موارد در هنر نیز با ایران اشتراک دارد و تنها کشور اروپایی است که یک انجمن فرهنگی دایر به مدت 60 سال در ایران دارد.


این سفیر اضافه کرد: اتریش در زمینه حمل و نقل ریلی نیز با ایران همکاری نزدیکی دارد و 40 درصد کل سوزن های حمل و نقل ریلی ایران از طریق یک شرکت اتریشی تامین می شود.


وی گفت: یکی از بزرگترین شرکت های اتریش در صنعت آبیاری در ایران فعال است و طی سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش قراردادی به اندازه 100 میلون یورو برای اجرای طرح های نوین آبیاری در ایران منعقد شد.


این مسئول بیان کرد: این قرارداد به اندازه 10 میلون یورو درگیلان فعال است و ظرفیت اجرای طرح های مشابه آن در قزوین نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار