نعمتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با معاون اول رئیس‌جمهور را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 03 October 2018

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با جهانگیری/ کنترل بازار ارز ادامه دارد

به گزارش تابناک قزوین،بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس اظهار داشت: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس، مقرر شده بود که یا رئیس‌جمهور یا معاون اول وی در مجلس حضور یابند و درباره وضعیت و مشکلات کشور گزارشی را ارائه دهند که آقای جهانگیری برای این مسئله در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.

وی در تشریح مسائل مطروحه در این جلسه بیان کرد: مطابق اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور، برای رفع مشکلات کشور و تأمین کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ وی به نمایندگان و ملت این وعده را داد که دولت نیازمندی‌های اساسی کشور را تأمین کرده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه مباحثی هم درباره تنظیم بازار ارز و کالا مطرح شد، تصریح کرد: بر اساس گزارش معاون اول رئیس‌جمهور، صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه اول سال بیش از ۲۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل، جهش زیادی داشته‌ایم.

نعمتی افزود: همچنین علی‌رغم شیطنت‌های آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران، فروش نفت ما از تراز بودجه‌ای کشور فراتر رفته است و ایران مشتریان خاص خود را همچنان دارد.

وی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور درخواستی داشت مبنی بر اینکه مجلس در تأمین نیازمندی‌های دولت کمک کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه مباحثی هم در خصوص کمیته تخصیص ارز بیان شد، اظهار داشت: جهانگیری با صراحت اعلام کرد که در این کمیته نیازمندی‌های مختلف ارزی را تأمین کرده‌ایم، هیچ‌گونه مشکلی در این باره نداریم و همچنین ارز لازم برای کنترل بازار ارز را داریم و این کنترل را ادامه خواهیم داد.

تاکید لاریجانی بر معرفی سریع‌تر وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار

نعمتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا درباره تفکیک وزارتخانه‌ها بحثی در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد، گفت: موضوع تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون‌های تخصصی رأی نیاورد، اما تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی رأی مثبت آورد و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته امروز رئیس‌ مجلس شورای اسلامی خطاب به معاونان رئیس‌جمهور اعلام کرد که با توجه به فضای موجود و همچنین با توجه به اینکه قبلاً موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس رأی نیاورده، فعلاً همین تشکیلات موجود بهتر است که ادامه یابد و رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، وزرا را معرفی کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی چه زمانی به مجلس معرفی می‌شوند، تصریح کرد: در صورتی که دولت وزرا را در این هفته معرفی کند، ممکن است هیئت رئیسه از نمایندگان درخواست کند که دو روز از هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را برای این موضوع در اختیار مجلس قرار دهند، در غیر اینصورت دولت همچنان می‌تواند از وقت قانونی خودش برای معرفی وزرا استفاده کند.

نعمتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که قرار نیست رئیس‌جمهور وزیر جدیدی را برای وزارتخانه‌های مزبور به مجلس معرفی کند و آیا بحث جابجایی وزرا مطرح است، افزود: تاکنون بحث جابجایی وزرا مطرح نبوده است اما رئیس‌جمهور برای انتخاب وزرا اختیاراتی دارد.

وی درباره نوسانات نرخ ارز و اینکه آیا این رویه ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور وعده داده که ارز مورد نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دولت است و هیچ‌ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا استیضاح وزیر کشور به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است، اظهار داشت: استیضاح حق نمایندگان است و اگر این استیضاح ۱۰ نفر متقاضی داشته باشد، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود اما تاکنون این استیضاح به کمیسیون‌ تخصصی آن ارجاع نشده است.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر استیضاح وزیر کشور را هم در نظر بگیریم، در مجموع استیضاح رحمانی‌فضلی، حجتی، آخوندی و شریعتمداری در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار