متخصص داخلی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج : تاکنون دو نفر از مسموم شدگان بستری در بیمارستان های استان، دچار مرگ مغزی شده اند و تیم پزشکی استان کارهای مربوط به پیوند اعضا را آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۶۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 30 September 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی  چند روز اخیر فضای رسانه ای استان و کشور متاثر از اخبار مربوط به مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی است که در این زمینه آمارهای مسمومیت ها و همچنین قربانیان رو به افزایش است .
متخصص داخلی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: تعداد مسمومین مشروبات الکلی در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته و میزان مرگ  و میر در سراسر کشور بالا رفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر مسلم صداقت طلب اظهار داشت: نوشیدنی هایی که حاوی مقدار قابل توجهی ((اتانول)) هستند، مشروبات الکلی نام می گیرند.

وی ادامه داد: ((متانول)) یا الکل چوب نوعی دیگر از انواع الکل ها است که بدون تفاوت در مزه، بو و رنگ با اتانول، در اثر مصرف، موجب بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاری دید، تهوع، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری از نخستین نشانه های مسمومیت با ((متانول)) است.

متخصص داخلی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افزود: نابینایی ناشی از ((متانول)) یک نابینایی دائمی بوده و درمانی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه کنندگان مسموم شده با مشروبات الکی قشر نوجوان و جوان هستند، یادآور شد: احتمال افزوده شدن به تعداد مسموم شدگان در ساعات و روزهای آینده وجود دارد.

دکتر صداقت طلب اضافه کرد: باور اشتباه رایج میان مردم، مصرف الکل و اثرات درمانی همچون تصفیه معده، شستشوی معده و درمان کننده سنگ کلیه بوده که از نظر علمی به هیچ عنوان صحت نداشته و مردم توجه داشته باشند که مصرف ((اتانول)) موجب آلزایمر، آسیب به معده، کاهش مواد مغذی و نارسایی کبد می شود.

وی ادامه داد: تاکنون دو نفر از مسموم شدگان بستری در بیمارستان های استان، دچار مرگ مغزی شده اند و تیم پزشکی استان کارهای مربوط به پیوند اعضا را آغاز کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
احتمال زیاد ارگانی تعمدا شروع به تولید وتوزیع مشروبات الکلی تقلبی در شبکه توزیع گسترده در سطح کشورکرده است تا مصرف کنندگان ان به مکافات و یا به مسمومیت برسند !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار