مدیرکل پدافند غیرعامل قم با تاکید بر این که ذخایر غذایی استان به صورت هفتگی پایش می شود، گفت: این ذخایر اطمینان بخش بوده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 30 September 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی قم در فرمانداری این شهر با اشاره به این که آنچه امروز در حال آسیب رساندن به ما است جنگ روانی دشمن می باشد، افزود: برخی القائات شبکه های اجتماعی موجب حرض و ولع در بازار برای خرید کالاهای مختلف شده است.

وی ادامه داد: اگر فضای روانی موجود در بازار به خوبی مدیریت شود می توان از این مشکلات به خوبی عبور کرد.

وی در ادامه، مردمی کردن پدافند غیرعامل را ضرورت امروز جامعه دانست و بیان کرد: مردمی کردن پدافند غیرعامل به معنای آشنایی مردم به تهدیدات نرم و اقدام های متقابل در برابر این تهدیدات است.

وی پدافند غیرعامل را موضوعی حساس، مهم و جدید در دنیا دانست و گفت: بسیاری از خسارت هایی که امروز بر ما تحمیل می شود ناشی از نداشتن علم روز در حوزه های بهداشتی، امنیتی و زیرساختی است و ارتقای دانش در این زمینه می تواند موجب کاهش آسیب ها شود.

متقیان، پایه تهدید در پدافند غیرعامل را انسان دانست و گفت: انسان به عنوان موجودی هوشمند همواره تهدیدات خود را به روز، پیچیده و در ابعاد مختلف تغییر می دهد به گونه ای که امروزه گستره وسیعی از جنگ های غیرعامل نیمه سخت و نرم را در ابعاد مختلف در دستور کار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم با اشاره به برخی تهدیدات زیستی در استان ادامه داد: یکی از دلایل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته که موجب تلف شدن هشت میلیون قطعه مرغ در این استان شد، کشف دیرهنگام این بیماری به دلیل ضعف استان در آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری طیور بود.

متقیان ادامه داد: سال گذشته برای تشخیص بیماری باید نمونه ها به استان های دیگر ارسال می شد که این امر زمان را برای کنترل بیماری از برنامه ریزان و مسئولان استان گرفت.

وی افزود: به دلیل وجود مرغداری های متعدد و تولید هفت درصد کل مرغ کشور در این استان، تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص بیماری طیور به قم در حال انتقال است که با راه اندازی این آزمایشگاه ها به زودی بخش مهمی از نیازهای آزمایشگاهی استان در تشخیص سریع بیماری طیور برطرف می شود.

متقیان ادامه داد: واکسن مورد نیاز دام های سنگین در استان ها توزیع و وضعیت کود مرغی ساماندهی می شود و با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری طیور به سطح بالایی از اطمینان بخشی در رابطه با جلوگیری از تکرار شیوع گسترده بیماری دام و طیور در این استان دست پیدا خواهیم کرد.

حدود 600 واحد مرغداری در استان قم فعال است که از این تعداد 311 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و 700 هزار قطعه و 174 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت هشت میلیون و 700 هزار قطعه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار