نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رفاه ‌طلبی در هر عصری مانعی بزرگ برای پذیرفتن و شنیدن سخن به شمار می رود.
کد خبر: ۶۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 29 September 2018

رفاه طلبی عامل نشنیدن صدای حق است

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار کارکنان دادگستری قزوین با وی ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع)، با بیان اینکه در این ایام باید موضع خود را مشخص کنیم که در کدام دسته از جریان حق یا باطل قرار داریم،اظهار کرد: یک گروه از مردم زمان امام حسین(ع) اسیر دنیا، زندگی، فرزند و مال دنیا بودند.


وی، اکثریت مردم زمان سیدالشهدا را رفاه‌طلب برشمرد و افزود: امام حسین (ع) در دوم محرم سال 61 هجری اولین سخنرانی خود را در ورود به کربلا برای یاران خود و سپاهیان حر بن یزید ریاحی انجام دادند و مردم را نسبت به دنیاطلبی و مقام پرستی هشدار دادند.


امام جمعه قزوین اذعان کرد: امام به مردم فرمودند: 'مردم بنده دنیا بوده و زمانی با دین همراه هستند که این دین به دنیای آنها ضرری نرساند، این نوع دینداران خود را در فتنه‌ها نشان می‌دهند در این فضا دینداران بسیار اندک می‌شود'.


آیت الله عابدینی ادامه داد: عملی شدن سخن امام را در صحنه کربلا شاهد بودیم که در یک طرف 72 نفر در حمایت از سیدالشهدا (ع) و در طرف دیگر لشگریانی در حمایت از جهل، نامردمی، ظلم و ستم به امام خود قرار داشتند.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: دین از ما می‌خواهد که به گونه‌ای زندگی کنیم که همیشه آماده 'جان دادن' در راه خدا باشیم زیرا یک مومن واقعی در این صورت آخرت خود را مهیا کرده‌ و در انتظار خانه آباد قیامت است.


وی اضافه کرد: 'جان کندن' مثل این است که گویی قرار است ما را از ساختمان آبادی که در دنیا برای خود فراهم کرده‌ایم جدا کنند، این کشمکش به معنای جان کندن است که فرد دنیاپرست در زمان مرگ نمی‌تواند از دوست داشتنی‌های خود جدا شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دسته دیگری از مردم زمان امام حسین(ع) عده ای بودند که وقتی امام آنها را به همراهی فراخواند گفتند ما نمی‌خواهیم خود را درگیر کنیم و بی طرف هستیم، امثال 'حربن یزید جوفی' جزو این دسته هستند که برای کمک به امام اسب خود را عرضه کرد که سیدالشهدا(ع) در پاسخ به بخشش وی گفت من برای نجات تو از گمراهی آمده ام نه برای دریافت کمک.


آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: دسته دیگری از این مردم، با اینکه مسلمان و شیعه بودند اما نسبت به اتفاقات کربلا و قیام امام بی تفاوت بودند و برایشان اهمیتی نداشت که امام برای مقابله با ظلم قیام کرد، این افراد گویی انسانیت و فطرت انسانی خود را دفن کرده بودند.


وی افزود: یزید منکر زمان بود که امام حسین(ع) به مقابله با وی برخاست و زبانی، عملی و قلبا اعتراض خود را اعلام کرد اما در زمان امام مردمی بودند که مثل مرده متحرک بودند و حرف حق سیدالشهدا(ع) بر آنها اثری نگذاشت.


امام جمعه قزوین با بیان اینکه در تاریخ آمده زمانی که مشاور استاندار شهر مدینه امام را در خیابانی دید به ایشان گفت که اگر بیعت نکنی تو را خواهندکشت و امام در پاسخ به او فرمودند: ' انالله و انا الیه راجعون، اگر مردمی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند بدترین‌ها بر آنها حاکم می‌شوند،' که این جمله امام نشان می‌دهد در هر دوره ای این واجبات الهی ترک شود، بدترین‌ها بر ما حاکم خواهد شد و دعاهایمان مستجاب نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار