مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۸ واحد تولید کننده برق مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ظرفیت تولید ۲۵ مگاوات برق به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 24 September 2018

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: همگام با اجرای سیاست‌های حمایتی دولت در تأمین برق واحدهای صنعتی متوسط و کوچک تاکنون نسبت به انعقاد قرارداد و استقرار ۴۰ متقاضی احداث واحد نیروگاه مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام شده است. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به میزان زمین واگذار شده به این بخش افزود: تاکنون ۵۷ هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی کاسپین ۱ و ۲، لیا، حکیمیه، حیدریه، آراسنج، خرمدشت، اسفرورین، آوج، الموت و دانسفهان به متقاضیان احداث نیروگاه مولدهای مقیاس کوچک واگذار شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ واحد دیگر نیروگاه مقیاس کوچک در مرحله نصب سوله و ۵ واحد در مرحله نصب ماشین آلات می باشند که با راه اندازی این واحدها ۳۰ مگاوات برق تولید و به ظرفیت موجود شهرک‌ها افزوده میشود. 

خانپور از برگزاری کارگروه ویژه پایش برای قراردادهای راکد خبر داد و گفت: در راستای عدم اجرای تعهدات قراردادی واحدهای احداث کننده نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک ( CHP ) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در کارگروه ویژه پایش و با حضور نمایندگان شرکت‌های توزیع نیروی برق، گاز، نماینده صمت و خانه صنعت و معدن استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری، استفاده از سوخت طبیعی گاز، افزایش پایداری شبکه برق و بهره گیری در مواقع حوادث غیرمترقبه و بحران از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار