رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خبر داد:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: پیش بینی می کنیم در سال جاری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شود.
کد خبر: ۶۵۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 24 September 2018

پیش بینی جمع آوری بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات در قزوینحجت الاسلام باب الله شهسواری در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت زکات و آیات و روایات متعددی که در این خصوص وجود دارد، شورای زکات از سال 83 به صورت ستادی کار خود را آغاز کرد.

 وی افزود: با اقدامات مختلف و فرهنگسازی که در این حوزه انجام شد، هر ساله رشد پرداخت زکات را در استان شاهد بودیم به طوری که در سال نخست میزان زکات جمع آوری شده در استان 10 میلیون تومان بود که در سال گذشته این عدد به 10 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

 رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: با فرهنگسازی و تبلیغات انجام گرفته در چهار ماهه نخست سال جاری 4 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که از این میزان 110 میلیون تومان زکات مستحبی و 450 میلیون تومان هم زکات واجب بود و 3 میلیارد و 440 میلیون تومان زکات فطره و کفاره بوده است که 31 درصد رشد زکات را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

 وی عنوان کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده 93 درصد برای امور محرومان در حوزه های ساخت مسکن محرومان، جهیزیه، درمان، معیشت و غیره هزینه شد و هفت درصد زکات جمع آوری شده در استان هم برای پروژه های عمرانی نظیر خانه عالم و مسجد صرف شد.

شهسواری تأکید کرد: سیاست دبیرخانه شورای مرکزی زکات این است که 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و 40 درصد برای پروژه های عمرانی عام المنفعه صرف شود که در سال گذشته در استان 62 درصد زکات برای امور محرومان هزینه شد و 38 درصد هم به پروژه های عمرانی اختصاص یافت.

 وی با اشاره به روستاهای مشمول پرداخت زکات اظهار کرد: استان قزوین دارای 842 روستا است که از این تعداد 500 روستا مشمول زکات واجب و مستحبی است که در سال گذشته زکات بیش از 300 روستا احصا و جمع آوری شد.

 رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در سال جاری 12 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شود و تلاش ما بر این است تا زکات امسال به این رقم برسد و با توجه به اینکه استان قزوین جزو استان ها برتر در حوزه زکات است امیدواریم این امر محقق شود.

 وی بیان کرد: در بحث زکات واجب ظرفیت استان 18 میلیارد تومان است که شامل گندم، جو و کشمش می شود که امیدواریم با فرهنگسازی و توجه هرچه بیشتر مردم به این دستور الهی، شاهد افزایش پرداخت زکات در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار