رئیس اداره آموزش محیط زیست استان قزوین خبر داد:
برنامه آموزش و توانمند سازی جوامع محلی و روستایی حاشیه دریاچه اوان با شرکت مردم روستاهای اوان و وربن، سازمان های مردم نهاد و سازمان های فعال محیط زیستی منطقه الموت برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 24 September 2018

اجرای برنامه توانمند سازی جوامع محلی برای حفاظت از دریاچه اوان

به گزارش تابناک قزوین، زین العابدین رستمی با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای دانش زیست محیطی جوامع بومی حاشیه این تالاب و مشارکت هر چه مؤثر آنان در حفاظت از دریاچه اوان و بهره مندی مثمر از توان فیزیکی و اکولوژیکی این منطقه، آموزش محلی جوامع دریاچه اوان با حضور مدرسان و تسهیل گرانی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف در محل مسجد روستای اوان برگزار شد.


رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: در این دوره آموزشی اهالی و مجموعه های مردم نهاد منطقه با حضور در این فرآیند آموزشی با مباحث و موضوعات محیط زیست تالاب اوان، ارزش ها و اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی، گردشگری، زیستگاهی و... آشنا شدند.


زین العابدین رستمی تأکید کرد: این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی جوامع محلی برای مشارکت در حفاظت از تالاب اوان به مدت یک روز برگزار و شرکت کنندگان با آخرین فنون و تکنیک های تسهیل گری و مشارکت جوامع بومی و محلی برای حفاظت از زیست بوم های تالابی آشنا شدند.


رستمی در پایان گفت: در این دوره آموزشی که با روش تسهیل گری و مشارکت فعال روستاییان بود، روستاییان حاضر در جلسه به شش گروه پنج نفره تقسیم شده و به ارائه مشکلات و راهکارها در قالب درخت مشکلات پرداخته و مباحث مطروحه توسط مدرسان جمع بندی و راه حل های جامع برای برای ریشه یابی و حل معضلات زیست محیطی حاشیه این دریاچه مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار